Thursday, July 4, 2013

Singgah

Saat fikiran penuh, berselirat seakan mahu memuntahkan isinya, lemah zahir melunaskannya.
Saat jari selalu mahu menari atas huruf-huruf dan segala macam simbol, hati menahan dan tidak mahu melayan.
Saat jiwa meronta mahu menyuarakan, akal buat-buat tak mengerti dan terus mendesak untuk meneroka hal lain yang tak kurang pentingnya.
MasyaAllah...
Aku tidak tahu apa lagi alasan untuk aku dapat melampiaskan rasa, menebarkan kerungsingan, membiarkan kemalasan pergi jauh.

Kata orang cerdik pandai;
Jangan salahkan masa!
Kita punya masa yang sama banyak, tidak kurang tidak lebih melainkan usia.
Aduh!
Aku mengaku aku sendiri.
Tidak bijak mengaturnya.

Salam penuh kerinduan, kepada lembaran mayaku ini.
Sekian lama tidak kupeduli.
Hanya sibuk mengejar yang hakiki dan realiti.
Maaf.
Akan aku kunjungi lagi.
Kucuba...

*mode: final dah datang weh!!!!!!

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka