Sunday, June 26, 2016

Kenapalah aku tak berdaya membantu...

Bila tengok kat FB, banyak post tentang kanak-kanak yang didera, dianiaya, ditinggalkan orang tua atau tiada yang nak jaga.
Tengok susuk jasad si anak kecil yang sangat menyedihkan.
Pagi ni saja dua cerita yang aku jumpa sangat menyayat hati.
Aku rasa sedih sedih sedih sangat.
Satu mati, dah menjadi anak syurga.
Alhamdulillah, dalam jagaan Allah daripada dia hidup terseksa atas muka bumi ni oleh tangan perosak yang durjana.
Satu lagi entah hidup lama entahkan pergi jua.
Tak larat tak bermaya, lapar agaknya.
Melarat ditepi lebuhraya.
Allahuakbar.
Tak sanggup lagi aku melihat kekejaman manusia.
Aku teringatkan Nur Irdina, kekasih buah hati pengarang jantungku itu.
Allahuakbar...
Menangis air mata dan menangis hati aku melihat dunia kini...

Semoga Allah sentiasa melindungi dan menjagamu anak-anak kecil.. Aminnn

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka