Wednesday, May 24, 2017

Whatever

Lagi 2 hari Ramadhan akan tiba.
Subhanallah.

Oh ye.
Minggu lepas 16 Mei.
Hari guru.
Ye.
Tapi aku lebih mengingati tarikh itu sebagai ulangtahun kelahiran ibuku.
Aku tak sambut hari guru walaupun aku boleh dikategorikan seorang guru.
Dekat kolej kami, namanya hari pendidik.
Ya.
Sama saja maknanya.

Aku mengajar pelajar.
Bukan sebab aku minta disukai atau apa.
Aku buat sebab aku suka mengajar.
Kalaupun aku garang, tapi aku tetap tak boleh terima kalau ada pelajar yang tak pernah diajar secara official oleh aku menganggap aku garang gila.

Hasilnya sepanjang 8 tahun aku mengajar, aku hanya ada 2 kumpulan FYP.
Cuma semester ini, lambakan pelajar yang tak tertampung maka aku antara pilihan terakhir untuk mencukupkan syarat lulus FYP iaitu mesti ada supervisor.
Itu kelebihan.

Aku rasa air muka aku juga faktor ke atas tanggapan liar begitu.
Tapi aku tak fake.
Itu muka aku.
Siapa yang kenal aku tau aku macam mana.
Dah cukup bagi aku.

Aku mengaku aku tegas.
Tapi aku cukup tak suka orang yang melabel aku tanpa kenali aku.
Mungkin aku outspoken, orang kata aku garang.
Entah.

Aku tak judge orang.
Terpulang.

Jawapan aku pada semua tu adalah
LANTAK!

*always think good..InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka