Tuesday, September 8, 2009

ramadhan yang istimewa

Bertarikh 7 september 2009, bertempat di Hotel Midah KL, batch 04/08 Biomed. Engineering UM, telah re-unite untuk memeriahkan dan mengisi perut pada majlis buka puasa pada tahun ini.alhamdulillah, walaupun tidak semua hadir tetapi dengan beberapa kerat yang berada di sekitar Lembah Klang dan KL, suasana agak hangat dan enjoy dapat diwujudkan. :p

walaupun pada awalnya cadangan dibuat di Mid Valley, tetapi atas alasan yang dikira munasabah, rancangan digubal semula dan inilah hasilnya.

dan tetamu yang lewat dan boleh dikira sebagai VVIP selalunya adalah dari kalangan mereka yang datang di pusat bandaraya dan bekerja pada hari tersebut(termasuk penulis sendiri).oleh kerana cuti Nuzul Quran, maka traffic menjadi bergitu sesak dan lambat gile bergerak.nasib baik puasa itu menahan kesabaran.walaupun penulis dah pening2 dalam kereta dan hampir2 nak muntah hijau sebab duk dalam kereta agak lama(walaupun jarak tempat keje dengan lokasi majlis dekat je)dengan perut yang kosong,berkat sokongan kawan2 alhamdulillah,puasa hari itu dpt diselamatkan.hehehe...

pelbagai hidangan disediakan,dan biasalah kalau ada rasa tak puas hati dengan perbandingan harga dan makanan yang disediakan.standard hotel kalau buat buffet,memang macam tu.kerana kekangan perut yang bersaiz kecil dan sesuai dengan standard manusia normal maka tak semua makanan dapat dinikmati sepenuhnya.dan dilaporkan juga ada yang siap rasa tak boleh nak gerak sebab terlebih kapasiti.hahaha.ingat2lah beb, buka puasa bukan masa untuk balun apa jek.ruang di perut itu harus ada untuk udara.hehehe.

anyway,buka puasa ni memang meriah walaupun tak semua dapat hadir.mari kita tambahkan memori abadi untuk batch kita! yeay!!!

antara foto yang diambil...

lobi hotel #1

lobi hotel #2

restoran tingkat 6

dalam lif #1


restoran tingkat 6


restoran tingkat 6 [2nd round lepas maghrib]


dalam lif #2


jejaka terhangat [kawaiiii] :p


restoran tingkat 6

penutup majlis dengan acara bergambar ;p
jejaka yang mengalami transformasi positif [hehehe]

lobi hotel #3

di meja makan

di meja makan [pertengahan majlis]

al kisah diberitakan.semoga Ramadhan ini memberikan kita semua keberkatan dan rahmat dari NYA insyaAllah..ameenn...

4 comments:

  1. wah hebat.. makan kat hotel..kelas gitu
    best nyer.. kambing panggang ade tak?
    berapa satu kepala?

    ReplyDelete
  2. kambing panggang takde laa peng..orang tak makan kambing..
    beselah buffet kt hotel harga standard ikot bintang..hehehe..

    ReplyDelete
  3. terjah blog nie..Slamat Hari Raya

    ReplyDelete
  4. faizal,

    selamat hari raya kembali..
    maaf zahir batin

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka