Monday, September 28, 2009

suatu hari di bulan september 2009

raya tahun ni saya dapat juga bersama kawan2 sekolah dulu pergi beraya [air tawar 1,2,3 dan bandar penawar].walaupun umur dah hampir suku abad, masih rasa macam budak2 bila dapat buat benda2 macam ni [tambah2 jumpa geng yang memang satu kepala hehehe].apa taknya, lepas saya berpindah sekolah, rasanya tahun itu adalah tahun permulaan hari raya saya seperti orang 'dewasa' yang menginjak ke belia dan berusia.hanya duduk di rumah, menanti dan melihat anak2 kecil dan remaja datang beraya, melayan dan memberikan duit raya.

tapi tahun ni saya agak gembira.saya dapat 'keluar' dari rumah dan berkonvoi bersama rakan sebaya [ada yang bawa suami,isteri,tunang,bakal adik ipar,bf,gf etc].walaupun tahun ni tahun pertama saya kena bagi duit raya, tapi inilah juga tahun pertama saya beraya seperti 10 tahun lepas dan ke belakang.huhu.best rasanya.

yang paling saya terharu, saya baru saja kenal secara dekat kawan2 yang beraya bersama tu pada hari itu juga.saya minta maaf sebab saya memang tak kenal orang, tapi mereka kenal saya [perasan pulak hehe].lepas satu hari beraya sakan [walaupun tak dapat duit raya], saya menerima SMS terima kasih dari mereka.

"kepada ----->[mereka yg join raya], [si pemilik ucapan]<--- ucapkan terima kasih kerana sudi luangkan masa untuk beraya.harap2 kita dapat beraya lg pada tahun mendatang"-seorang sahabat ex-SMAT, tentera di Sg. Besi

"terharu aku hari ni.tq utk semua yg sudi beraya b'sama.wlpn tak lama tp best gle.aku bangga ngan korang semua,wlpn dh ada komitmen tetapi tetap ingat kawan2. SYG SUME "- seorang sahabat ex-SMAT, yang bekerja di Terengganu.

sungguh terharu.serius, saya baru kenal mereka [walaupun nama selalu je dengar] hari tu juga.hikmahnya.mereka sporting.suka buat lawak.tak rasa pun macam orang asing.

** gmbr akan diupload setelah menerima file dr hp mo'minah :)

~terima kasih kepada semua yang sama2 beraya pada 25 Sept. 09. that moment was meaningful to me and for that, i hope it will happen for the next and next, next Hari Raya..:) ~

2 comments:

  1. hehee..raye memang seronok..aku pon taun ni habis dah p umah pakcik makcik yang taun2 dulu tak penah pegi...raya paling bermakna kot sebeluma ku abiskan zaman bujang nih..hehh
    nway lain kali kenal2 la orang ek..tak le segan bile berjumpa time raya..huhu

    ReplyDelete
  2. peh yam pas ni kompem makin banyaklah sedara punya rumah ko kena g..siyes yam..selalunya pas kawen kena tour 1 malaysia (kalau sedara dlm m'sia la) hehehe..
    yam,
    enjoy ur bujang life with the fullest!!! hehehe

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka