Friday, March 11, 2011

Ada sebab

Hi.
Dah lama tak tulis.
Kebelakangan ini (lebih2 lagi minggu ni),
aku sangat sibuk.
Sebab apa?
Entah kenapa tiba-tiba semua orang pun jadi sibuk.
Aku terikut-ikut.
Boleh tak jawapan tu? :p

Kesibukan ini membuatkan aku kadang-kadang sampai
tiada masa untuk melayan hati sendiri.
Dah lama juga aku biar ia.
Tapi aku sedar,
macam mana pun aku abaikan ia,
aku tetap akan rasa apa yang ia rasa.

Lewat tidurku,
aku sering mendengar ia menangis.
Hatiku, maafkan aku.
Aku sedih begitu aku tak berupaya menjaga ia.
Berharap kalau ia boleh gembira dan bahagia.
Sebab apa yang ia rasa,
aku akan menerima tempiasnya.
Bak kata orang,
ia bahagia aku menumpang bahagianya.

Oh.
Aku tahu ia tak gembira saat ini.
Sebab apa?
Sebab ia menelan rasa rindu.
Memendam, dan terus kemam.
Ia tak tahu nak luahkan pada siapa.
Ia ingin, tapi ia tak dapat melakukannya.
Lantas aku terasa juga kesakitannya.

Hatiku.
Aku ingin kau berbahagia.
Aku sentiasa mendoakan untukmu.
Sebab aku akan rasa bernyawa jika kau sedang tersenyum.

Hatiku.
Aku amat merindui 'dia'.
Maafkan aku sebab kau menanggung lebih keperitan itu.
Bilakah 'dia' akan datang.
Dan membuat kau tersenyum semula.

Berbahagialah.
Rindu itu adalah tarbiyah dariNya.
Semoga rasa itu dilorongkan ke jalan yang membahagiakan.
Aminn...

* Tabahlah. Sabarlah. Tunggu, ia akan hadir jua...
**Suka dengar lagu Afgan-Aku Bersujud PadaMu.

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka