Wednesday, August 8, 2012

Adam dan Bazli

Up-date:

1) Hari ni 4th anniversary of graduation ceremony untuk Biomed Eng. batch 04/08. Tahniah untuk semua yang terlibat! :)

Pic convo 080808 dah tak jumpa. tapi ni lah tempat menuntut dulu. :)

2) Semalam, dalam kelas PPS, seorang student lelaki bertanyakan -"What's actually 'halkum'?"
Erk! So hari ni bersemangatnya meng-google Adam's apple. Kih kih. Seriously, sepanjang hidup ni rasanya tak pernah kot pegang halkum lelaki even my father or my brother, or my nephews. Not even once. So how can I answer his question yang sepatutnya dia sendiri tau apa bendakah halkum itu. Or sepatutnya soalan itu ditanyakan oleh aku kepada dia. Hihi. Tak apa, student always want to know, so aku kenalah mencarikan untuknya. Dan thanks sebab soalan-soalan sebegitu sebenarnya buat aku banyak belajar, dan mengetahui apa yang aku tak tahu sebelum ni. Mengajar juga suatu proses pembelajaran. Seriously, aku tak pernah serajin and setekun sekarang untuk belajar kalau dibandingkan masa zaman jadi student dulu. Sekarang ni, ulangkaji and mentelaah subjek sebelum kelas bermula adalah sangat crucial! Indeed! As we grow older, many things we go through and we learn. Belajarlah jadi matang dan jadi manusia. Hihi :)

3) Nazim Othman a.k.a Bazli telah menjadi hots tiba-tiba. Dia terbaik sebab twit dia stated :" SuJu is good but 'BIGBANG' is BETTER" (Ok, aku saja CL perkataan tu sbb Nazim tak buat).Oh ho ho. Sukalah dia ni! Langit menangis dengan status twit dia tau.KihKih.:))

4) Hari ni masuk Ramadhan ke 19. Dah masuk fasa separuh akhir bulan. Dah khatam ke Al-Quran? Masih dalam progress. Istiqamah ye. ;) Semoga kita semua mendapat keberkatan dan keampunan dari NYA. Amin..

*tak pernah lagi ke bazar Bukit Gambir, apa kata hari ni?? hihi :p

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka