Thursday, March 24, 2016

Birthday Song

Alhamdulillah.

Turn to a new number in life.
Doa dan harapan agar usia ini lebih berkat.
Dalam ketaatan kepada Nya dan rahmah yang melimpah.
Semoga diberi kesihatan dan kebaikan yang berpanjangan.
Amin.

Alhamdulillah.

Dari kecil tak pernah diajar sambutan besar-besaran atau dibelikan kek dan hadiah.
Jadi tak rasa kecik hati pun kalau setiap tahun tu tak ada celebration.
Kalau bagitahu mak, cakap terima kasih, mak pun kadang lupa tarikh beliau melahirkan aku.
Tapi mak akan ucap juga selamat hari lahir dan doakan aku yang baik-baik.

Setiap kali tarikh ni, aku akan rasa macam-macam.
Semalam yang aku tinggalkan adalah usia yang tak akan datang lagi.
Masa demi masa,
Memamah usia dan semuanya dariku.

Aku sangat berterima kasih kepada mak yang bertarung nyawa melahirkan aku.
Aku juga pernah melahirkan Irdina, sakitnya hanya masa tu sehingga tak leh digambarkan dengan perkataan kalau sesiapa suruh ceritakan balik.
Selepas 1 tahun 7 bulan, aku tau sakit melahirkan tapi aku tetap tak boleh nak bandingkan sakitnya itu dengan apa-apa yang lain.

Aku bersyukur sebab Allah panjangkan umurku lagi.
Alhamdulillah.
Diberi kesempatan menghirup nikmat udara, nikmat bernyawa.
Diberi peluang untuk menambah amal dan bekalan lagi.
Aku bersyukur Allah pilih keluarga, mak dan abah untuk ku yang baik untukku.
Sehingga hari ini Allah pilihkan yang terbaik untukku.
Alhamdulillah.

Semoga setiap detik itu lebih bermakna dan indah untuk diriku sebagai hadiah terbaik untukku.
Insya Allah...

I love my family. Nur Irdina. My Love. and All.

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka