Thursday, July 2, 2009

siapa nak jawab soalan saya?

saya selalu bertanya pada orang:

"kalau rindu kat someone, nak buat apa?"
"kalau kita rindukan orang, apakah dia juga merasakan yang sama?"

saya selalu rasa 'sakit' bila menanggung rindu.
mana ada orang yang suka merasakan sakit.
melainkan dia tak mahu hidup lagi.

alangkah baiknya kalau rindu saya itu pada suatu yang membalas rindu kita dan merasakan sama apa yang kita rasa padanya.
saya selalu berharap rindu saya tidak sia2.
berharap ia akan singgah di hati si pemilik rindu.
sebati dengan rasa hatinya.
kerana saya mengapungkan rasa rindu ini dengan segenap rasa.

saya...
rindu pada kenangan lama.
rindu pada suatu yang telah tiada.
rindu pada suatu yang tak dapat digapai lagi.
rindu pada sesuatu yang hilang.
rindu...
dengan segala maksud yang mendalam.
saya rindukan dia.
rindu sangat.
...

~rindu itu suatu anugerah tak ternilai.bukti bahawa kita punya hati dan perasaan~

11 comments:

  1. rindu memang anugerah Allah yang menjadi fitrah manusia..tapi manusia sering 'menggunakan ' rasa rindu itu untuk sesuatu yang lain melebihi rindu pada Allah..

    aku cadangkan setiap kali kau rasa rindu..sunyi..perlukan seseoarang..kaomengadu segalanya pada DIA..solat sunat di sepertiga malam boleh menghilangkan kesunyian hati ko pada manusia, malah menghidupkan rasa rindu ko pada yang Maha Esa..

    kalau ko dah dapat 2, insyaAllah hidup ko akan lebih tenang..sebab ko akan tahu apa yang ko cari....

    sekadar tazkirah..:)

    ReplyDelete
  2. betul rindu itu satu anugerah..
    tapi kena juga hargai saat sekarang..
    redha dan bersyukur..
    rasa biah tengah sakit ni..
    bukan rindu sangat pun

    ReplyDelete
  3. kalo rindu kat someone.. ko cakap la kt orang tu ko rindu dia.. haha

    (penyelesaian dari orang yang selamba badak sumbu)

    ReplyDelete
  4. ttbe sy pon rs rindu
    rindu nk melawat myhertyra.blogspot

    rindu menaip semula di warna warni kehidupan

    .........^_^

    ReplyDelete
  5. imran,
    thanks bagi aku jawapan yg sgt baik.insyaAllah aku akan buat.
    calon sarjana memberikan pdpt selalunya berisi dan bagus.
    thanks imran..

    ko tak rasa nak belanja aku ke??sementara aku ada kat KL ni..hehehe :p

    peng,
    thanks..dah ok..rindu tu tak sia2 sbb kita tau apa yg kita cari kan..
    mmg tgh sakit..banyak hal nak kena pk skg ni..
    doa2kan orang dpt lalui semua dgn baik ok..tq.:)

    azma,
    kong xi!!!
    tak rasa berani nak cakap..kang dapat servis balas kaw2 punya..aaaaa...hahahaha....:p

    safurah,
    buatlah come back selepas bergelar isteri..
    ceritakan apa yg bagus nak jadi isteri mithali ni..hehehe...

    ReplyDelete
  6. hehehe
    sy rs sy belom bersedia utk itu la cik rabiah syg

    nnt2 la ek
    xpun tggu kamu la cerita nanti

    =D

    ReplyDelete
  7. ada rindu baik diluah...
    ada rindu baik dipendam...

    bukan dilawan tp dikawal... =)

    ReplyDelete
  8. safurah,
    hehehe...
    nak tungu ceita saya lagi bape lama daa....

    ijan,
    orait yang..
    i'll take ur words...thanks..=)

    ReplyDelete
  9. i'll take my own words too..haha!
    getting into a relationship is easy,
    getting out of one can be difficult and traumatic!

    pengalaman mendewasakan..
    aku pernah merasa..ko juga pernah merasa..
    merasa bagi yg merasa.. =)
    tapi bagi yg benar-benar ikhlas,rasanya akan lebih kaw!! macam kopi pekat ko la..(^_^) betol kan? dan betol kata ko, rindu ko bukan sampah..aku sokong!!

    akhir kata...human luv is a big risk, with no guarantees for a happy ending..

    ReplyDelete
  10. ijan,

    hehehe..ijan sudah pandai berkata2..well done!
    insyaAllah..

    ijan jangan sedih2..nati kita p heppy2 kat tasik eh..
    hahaha..

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka