Wednesday, November 3, 2010

Clear n Clear

Flashback kisah semalam.
Tentang raket, shuttle cock, aku dan beregu.
Ok,
aku mengaku aku tak terer pun.
Atas nama "play for fun" and bersosial, aku sertai tournament tu.

Dan,
aku akur lawanku adalah pemain berlevel negeri, atau
paling tidak pun pernah wakil sekolah.
So awal2 lagi dorang dah aim nak 'bantai' smash kat aku je.
Aku pulak yang memang tahap beginner playing for the 1st time,
haruslah aku tewas.
Hua hua

Selain skills, pada aku tgk nasib juga kot.
Hehehe.

Ok.
Aku tak berapa kisah sgt pasal kekalahan game ke-2 semalam,
apa yang aku sangat kisah2kan
dan sangat buat aku frustrated adalah
sistem permainan yg digunapakai tu.
Alloooo!!!

Ni apa cite ni?
Kejap kata main cara liga la,
kejap cara kira mata la,
sat lagi cakap menang kalah tak penting,
janji point tinggi.
Huh.
Aku sangatlah tak faham!

Boleh tak jelaskan dulu sebelum game start?
Adoiiiyaiii...

Perasaan tu macam orang tolak anda jatuh gaung masa anda tengah berusaha nak panjat naik atas.
Pastu anda terus jatuh n orang tu buat tak tau tak nak tolong bagi anda tali ke apa ke untuk anda naik.
Sangat down!
Habis semangat aku petang semalam bila dorang kata game aku dah habis.
Tak sempat nak warming-up,
pastu kena beli tiket flight balik dah..(klise sungguh perumpaan ini huhu)..

Baiklah, di sini menerusi pencarian engine google dan wikipedia
aku menemukan definisi.

"Sistem liga adalah satu hierarki liga dalam satu sukan yang biasanya pasukan-pasukan boleh dilayakkan atau disingkirkan, bergantung pada kedudukan akhir atau playoff. Mereka adalah sering kali dikenali piramid akibat kecenderungan mereka untuk mempunyai lebih (serantau) divisyen di dasar" -wikipedia.


Takpe.
Lepas ni aku akan make sure study dulu pasal game.
Dan sistem apa digunakan.
Practice, practice gak tapi kena smart dan penuh psiko..
:))

* gambate!!

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka