Tuesday, November 9, 2010

siput sedut lebih laju

"In real life, the thing sometimes appears in the end is the new beginning"

2-3 hari ni, nope, sejak minggu lepas, internet sooooo slowww...
Rasa benganglah!
Hujung2 tahun macam ni,
banyak benda nak kena setel guna internet.

Contohnya,
segala pencapaian dan kerja2 anda sepanjang tahun.
Tiada lagi borang & cara manual digunakan.
Kena update thru sistem.
Uh..akulah manusia yg paling lemah bab-bab isi borang dlm talian.

Kalau isi saja takpe,
pastu nak kena hantar pulak.
Kalau boleh hantar takpe,
ni banyak pulak obstacles dia sebelum anda betul2 boleh hantar.
Problem seperti internet lembap, kapasiti tak cukup besar, borang tak boleh display penuh, ada icon2 yang tak dapat nak klik adalah antara yg membuatkan anda boleh hilang sabar.

Dia umpama macam anda berada di tengah antara 2 pulau.
By hook or by crook, anda kena juga gagahkan diri berenang or buatlah apa saja
utk anda selamatkan diri ke pulau tu.
Dengan ombak yg kuat, mungkin ada paus pembunuh, atau burung hering yg terbang rendah..uhuhu..
eh jap, ikan piranha ada tak? hehehe
(terlalu klise aku punya perumpaan..hua hua hua..)

Apa aku nak buat?
Nak tunggu sampai betul2 hujung tahun atau nak tunggu sampai takde orang kat ofis ni?
Beginilah.
Aku pun tak tahulah, harus aku pecahkan modem tu atau bagaimana..
huhu..
Tapi aku berharap,
agar masalah ni dapat diatasi dan kita semua berjaya update kerja kita ok!

* .. sini bukan Jepun..ok! :p

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka