Thursday, December 30, 2010

itu dia

Aku tak minat bola sepak.
Bukan tak suka.
Sampai langsung tak pandang.
So-so macam tu.

Kalau orang bercerita pasal bola,
aku mungkin boleh faham dalam 25%.
Lagi-lagi kalau topiknya world cup ke, liga apa2 la.
Aku memang tak fhm sangat.

Kalau aku tengok pun,
aku tahu bola yang sebijik tu ada ramai yang kejar.
Then baju kaler lain2 utk bezakan pasukan.
Pastu gol.

Hinggalah sampai 2 hari sebelum ni.
Final pertama piala AFF Suzuki melibatkan Malaysia.
Aku tertengok live.
Hinggalah 3 gol disumbat oleh skuad Harimau Malaya.
Kat situ aku dah terlekat kat depan tv.
Hehe.

Sambung tengok final kedua kat Jakarta.
Hinggalah piala yang diidamkan itu jatuh ke tangan kita.
Aku simpulkan,
oh best jugak layan bola ni.:)

Dia lebih disebabkan perasaan nasional.
Aku jd bersemangat walaupun aku tak minat & tak faham rules dia.
Memang rasa hepi bila negara kita menang.
Perlawanan macam ni melibatkan rentetan sejarah bertahun2,
jadi dia macam ada spirit ar.

Dan secara tak langsung,
aku telah kenal beberapa pemain Malaysia hanya dengan melihat 2 kali permainan tersebut.
Plus, sedikit rules nya.
Perkembangan sukan yang baik utk diri aku. :)

So apapun,
syabas!
& terima kasih utk kemenangan itu..:))



* esok cuti! yeay!:))



No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka