Friday, December 10, 2010

that's good

Urm..
dah lama aku terdengar pasal isu ni.
Pasal cerita ni.
Masa tu aku ada cari2 juga link ke blog empunya tu.
Tapi aku hanya jumpa link-atas-link di sini

Aku tak nak ketinggalan.
Dan ia memang realiti.
As a reader, aku pun nak mencatatkan sebaris-dua komen.
Mungkin kata2 secara peribadi jek.

Aku memang tak pernah ada pengalaman interview & bekerja dengan private-famous-company.
Kalau tengok drama-drama tu banyaklah kan.
Dan aku tak pastilah kalau betul keadaan macam tu berlaku.
Tapi berdasarkan cerita tu, maybe ia betul agaknya.


Ketentuan rezeki tu ada di mana2.
Ada hikmah kenapa kita tak bekerja di situ dan kena bekerja di sini.
Semua yang tertulis tu ada sebab.
Dan alhamdulillah beliau tidak bekerja kat situ.
Maka tetaplah pendirian.

Setuju dengan kata2 komentar ke-2 tu,:
"...you lose nothing for not working in a company
that failed to see the potential under your tudung. In fact, you have saved
yourself from self-humiliation. There’s a bigger world waiting for you out
there, so keep your chin up ya?"


Kita dengan diri kita.
Dengan apa yang kita pegang.
Dan kita tahu apa yg terbaik buat diri kita.
Kita yang memutuskan.
Kita yang akan melaksanakan.

So, have faith in what we do as long as we are in the right way.
InsyaAllah.
Keep smiling! :))

*it's good to be good! :)

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka