Monday, January 24, 2011

Oden dalam kenangan

"getting over a painful experience is much like crossing monkey bars. you have to let go at some point in order to move forward"

lama rasanya tak menulis kat sini.
banyak events yang terjadi.
cuma kesempatan masa saja yang membataskan.
tak juga, kadang2 kemalasan dalam diri menghalang sama. hehehe.

urmm..
setelah hampir sebulan,
semalam dia text aku.
mengkhabarkan tentang kecelakaan dan sekaligus pemergian sahabat kami.
Al-fatihah buat arwah Zainuddin Elias.

entah kenapa.
aku balik kampung semalam aku memang nak bawak balik album.
rupanya dalam tu ada gambar semasa aku sekolah.
maknanya ada gambar arwah Oden.
Oden dalam kenangan.
Oden tu comel kategori lelaki.
Senyum jek, tak pernah marah2.
tapi Oden dah pergi.
walaupun tak close, tapi Oden tu baik.
Oden tu diam je, skema dalam kelas.
petang2 Oden akan datang prep awal.
duduk sebelah Atoy.

Oden,
aku akan ingat ko selamanya.

Oden (duduk depan kanan sekali pakai baju biru jam tangan kiri, bukan yang menunduk tu)

*betul..age is only a number.tapi ajal pun tak kenal umur...masyaAllah..

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka