Friday, January 28, 2011

tolong ingatkan aku

one thing yg aku perasan tentang diri sendiri adalah
-lupa password-
dah sekian lama,
lewat tahun lepas gila up-date,
tiba2 awal tahun ni nak up-date balik
tapi aku dah lupa password nak masuk akaun tu.
range dia dalam 2 bulan.
singkat juga memory aku ni.
huhu.

macam aku lupa password akaun internet utk bank,
menjajar aku cari akhirnya aku mmg fail utk trace back.
nasiblah, manual je aku kuar masuk duit.

that's one reason kenapa aku kurang prefer guna teknologi bagai ni
esp. yg melibatkan urusan duit, profile kerja, etc.
sbb the security system needs ur rite password to access.
bagus mmg bagus.
sbb cepat
tapi kadang2 bengang juga kala dia buat hal, hang ke apa ke.


kalau password guna cap jari ke iris mata ke ok kot hehe.
tp yang pakai ingat segala bagai ni aku cam susah sikit lee.
orang cakap jgn biarkan password anda diingati orang or
jangan simpan password anda di tempat yg orang lain boleh trace;
contoh macam dalam lipatan kertas letak dalam wallet,
tulis kat kalendar dinding or dalam diari
dan asingkan password dari kad access anda.
ok!

takpelah.
maybe i need a good password management.
emm..cane ek?
kena pikir dulu..



* sebenarnya hal macam ni nak ingatkan awak yang awak tu dah dimakan usia...neuron cells awak pun banyak yang menghampiri expired date kot..muhasabah..^_^

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka