Sunday, November 27, 2011

Latte Love

Up-date status : Days in Chiang Mai.
Last weekend , kami melawat ke utara Thai, sempadan dengan Myanmar.
Melawat Golden Triangle dan shopping di Mae Sai.
Sempat juga ke Laos sekejap.
Sangat seronok!

Minggu ni kami semua rasa agak excited.
Hikmah visa 3 bulan membuatkan kami boleh balik M'sia.
InsyaAllah, kalau tak ada aral minggu depan.
Semuanya dah prepare bagai, packing siap2.
Yang sakit tiba2 sihat. hehe.
Semalam galak shopping before go back.
First half round!
Lepas minggu depan continue second half round and go back for good. :)
Tak sabarnya...

Pagi semalam setelah agak lama tak pekena kopi latte depan tesco, aku dengan gigihnya kayuh basikal pukul 10.30 am (11 am M'sia).
Teringin nak minum kopi and makan goreng pisang.
Sorang-sorang berkayuh.
Masa beli sayur, makcik tu cakap something in Thai tapi aku tak faham.
Dan masa beli kopi, pakcik tu pun cakap something in Thai, but aku tak faham the whole.
Aku cuma faham dua perkataan yang bermaksud "sekolah" and "Yala".
Then baru aku tau, dorang tanya aku ni student belajar kat sekolah sini ke and datang dari Yala ke?
Sebab aku bertudung dan berbasikal ke kedai, ala-ala student Yala (most of them are muslim).
Aku angguk-angguk je, "chai chai" hehehe.
Lepas tu aku balik, unfortunately, masa on the way back tu, dengan kayuhan yang agak laju dan jalan tak rata, kopi aku jatuh dan bersepai..
Terkesima sekejap, berhenti tepi jalan.
Duk fikir kalau aku terus balik, buat apa aku susah2 kayuh basikal dtg sini.
So aku patah balik and beli satu lagi kopi.
Melayang duit aku 70 baht.
Goreng pisang tak jual pulak. huhu.
Takpelah at least exercise kan.

kopi aik heong yang aku bancuh dlm bekas kopi latte.huhu

*menunggu minggu terakhir di Chiang Mai..

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka