Monday, April 16, 2012

End User

Bigbangupdates dah jadi satu tab wajib bila aku open Mozilla.
Dah macam baca paper hari-hari.
Cool.
Lattest, konsert Bigbang kat Vietnam berharga USD250K.
Wohaaa, daebak!!
----iklan---

Ok.
Ada beberapa perkara yang ingin ditulis.

1.
Test 2 IDTD telah berlangsung pagi tadi. Hangin sikit sebab benda-benda penting macam ni pun ada juga student yang buat tak endah je. Boleh je dia tak nak datang suka hati.Amboi! Tak pasal-pasal kena buat set lain untuk golongan seperti ini. Tak faham dengan mentaliti dan manner students hari ni. Selalu ambil mudah benda yang penting. Selalu tak fikirkan diri sendiri bila buat sesuatu. Lepas tu selamba kodok je buat tak reti bila dah buat salah. Entahlah. Sigh~

2.
 Selama aku hidup ni, aku semakin banyak belajar. Dulu aku tak faham kenapalah mak selalu nak susah-susahkan hati fikirkan pasal orang lain (especially anak-anak). Aku dah mula faham dari mana datangnya sifat aku. Dan aku ada jawapan untuk diri sendiri sebab aku dah rasa. Salahkah kalau kita nak ambil berat pasal orang lain terutamanya yang kita rasa ada kaitan dengan hidup kita. Kalau kita biarkan saja, tak ke kita biarkan dia kelemasan terkapai-kapai. Adakah kita hidup ini untuk diri sendiri saja? Kita memang dilahirkan dengan sifat "jual ikan" tapi kita pun tak boleh nak selalu turun ke laut tu sorang-sorang kan nak fikirkan diri sendiri saja. Dalam Islam pun ada cakap, selalu berpesan-pesan dan beringat-ingat pada jalan kebaikan. Kita kan satu jemaah, kenapa kita kena bawa haluan sendiri tanpa sedikitpun berpaling menjeling melihat kawan-kawan seangkatan kita. Ambil tahu! Bukan busy body. Ambil berat, atas dasar persaudaraan mungkin.Terpulang. Tepuk dada, tanya hati.

3.
Tiba-tiba je lagu Kupinang Kau Dengan Bismillah menusuk hati. Wah, apakah petandanya?Tuhan aku tak mahukan yang lain dari apa yang Kau tentukan untukku. Restuilah aku, jadikan dia yang terakhir untukku. Aminn..
---background music: Kupinang Kau Dengan Bismillah---

Bukankah kita semua berkongsi menggunakan sumber yang sama?
 Kenapa kita harus pentingkan diri?


*Taufiq is my student who listens Bigbang's songs. (perlu ke acknowledge kat sini?hahaha) :))

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka