Tuesday, May 24, 2016

Impian atau Anganan

Dua benda yang aku suka buat masa ini adalah: travel dan deko rumah.
So aku sukalah baca blog atau link website yang ada kaitan dengan benda-benda tu.
Blog travel memang banyak dan seronok untuk dibaca.
Kalau memang penulisnya kaki travel, memang banyak info boleh dapat.
Kalau dia tulis sebab dia nak catat dalam diari blog pun bagus juga untuk tau pengalaman dia.
Hehehe.
Aku suka baca blog bahasa melayu dan tulisannya sempoi-sempoi, mudah faham and seronok nak bersama-sama merasai pengalamannya.


Kalau kat TV aku (dululah masa katanya diberi siaran percuma) suka tengok channel HGTV and FYI
Ada rancangan ubahsuai rumah (flip the house) untuk dijual semula.
Passion aku memang suka tengok rumah dan rekaan dalamannya.
Kalau diberi peluang dan rezeki lagi, aku nak tambah beli hartanah rumah lagi.
Tapi aku nak yang kecik-kecik comel je. Hehehe.
Pastu nak deko kiut-miut.

Minat aku nak pergi melancong ni dah lama cuma semakin menjadi-jadi akibat pengaruh menonton rancangan Law of the Jungle.
Hahaha
Memang cerita tu pasal ikhtiar hidup dalam hutan tapi lately tempat-tempat yang dorang pergi and anggap hutan tu sebenarnya tumpuan pelancong serata dunia.
Tempat yang indah untuk mereka yang sukakan keindahan alam.
Macam episod dekat Semoa (first time aku dengar tu) memang cantik!

Satu lagi pengaruh rancangan tu adalah aku suka pulak makan sayur, buah-buahan and makanan laut macam yang dorang cari untuk hidup tu.
Hahaha.

Lagi satu, pengaruh drama korea Descendant of the Sun yang berlakon kat Greece.
Uish..tu pun tempat menarik untuk dilawati.

Negara Asia yang aku nak lawati antaranya Korea dan Jepun.
Eropah lak teringin nak g Turki.

Berangan dululah nampaknya. Hiiii..

*Nak tunaikan umrah dululah...insyaAllah... :)

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka