Friday, March 23, 2012

Cokelat

Misteri Cokelat Itu.

Satu pagi, aku ke opis setelah seminggu lebih ada tugasan luar.
Atas mejaku ada 3 cokelat bar kecik2 macam dalam pic tu dan lebih 5 cokelat yang bentuk kon comel2 tu.
Tanpa mengetahui siapakah yang memberinya (misteri tak?hehehe), aku membiarkan saja ia di situ.
Sebab aku kurang minat makan cokelat yang semata-mata cokelat especially cokelat bar macam kat atas tu.
Jika ia ada waffle ke biskut ke bersalut cokelat cair macam kuih almond london tu, maka aku takkan menunggu lama untuk memakannya.
Apa pun terima kasih kepada si pemberi.hehehe.

Dengan mengambil masa beberapa hari untuk memakan cokelat kon kecik itu, aku juga menyedekahkan kepada sahabat handai yang bertandang melepak di mejaku.
Maka tinggallah 3 cokelat bar yang masih belum berusik sehingga saat entri ini ditulis.

Kerana semalam dan 2 hari lepas, aku sibuk mengedit soalan final secara besar-besaran, maka aku mengalami sedikit tekanan emosi dan fizikal.
Setelah aku terpandangkan cokelat tersebut, aku teringat fakta yang menyebut bahawa cokelat boleh mengurangkan stress dan boleh memberikan tenaga.
Iye ke?
Fakta tentang memberi tenaga tu aku boleh terima kot.
At least ada sesuatu yang boleh dimakan kalau kita betul2 lapar.
Tapi fakta kurangkan stress tu aku tak pernah pulak merasainya.
Mungkin sebab aku kurang suka jadi aku tak hayati cokelat ketika memakannya.
Dengan itu aku tak rasa perubahan stress aku berkurang atau tidak.

Ada lagi fakta lain, cokelat membawa senyuman dan rasa bahagia.
Situasinya mungkin sama dengan di atas.
Tidak berlaku pada aku.
Melainkan ada orang yang aku suka menghadiahkan aku cokelat, maka ia akan membuatkan aku senyum sepanjang hari.
Tapi bukan disebabkan cokelat, kalau dia beri aku gula-gula sebiji pun aku akan rasa bahagia.
Sebab apa saja yang diberi oleh orang yang kita suka, automatik kita akan suka juga. 
Kan kan?

Jadi, boleh dikatakan jika anda suka cokelat maka banyak fakta menarik tentang cokelat buat anda.
Jika anda suka kopi (macam saya), maka anda akan katakan kopi memang best.
Law of attraction setiap orang adalah berbeza!

*hanya akan bersiar-siar atau berjalan ke kawasan sekitar untuk mengurangkan tekanan apabila membuat kerja. refresh my mind.:)

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka