Monday, October 24, 2016

Cerita Rentetan Hati

Catatan bersambung...

Ok.
Tengah hari aku akan balik lunch di rumah.
Bukan sebab ada bibik dah masak ke apa.
Tapi sebab aku lebih selesa (sebenarnya dah terbiasa) makan di rumah, duk depan tv.
Kemudian solat dan kembali ke kolej.

Rutin ni bermula sejak Nur Irdina start makan dan aku kena buat bekal untuk dia.
Yang betul-betulnya adalah masa umur dia masuk setahun.
Dia dah boleh makan nasi dan lauk macam mak dia makan.
Eh, mak dia makan apa yang dia boleh makan.
So, menu yang aku akan masak dan terus buat lunch adalah apa yang Nur Irdina boleh makan.
Jimat rupanya.
Kalau aku tak buat lunch aku akan tapau buat sarapan di kolej.
Bergantung masa.

Tu asbab je.
Sebenarnya lebih kepada aku nak balik rehat di rumah.
Nak layan cerita tv yang aku dah rakam siap-siap.
Sebab bila Nur Irdina balik, aku tak leh nak tengok dengan fokus dan perasaan.
Kena layan anak dan monitor dia.
Sekarang lebih lagi pengawasannya sebab Nur Irdina dah bijak dan sangat aktif.
Ada saja idea dan akalnya.

Biasanya aku akan rekodkan cerita yang malam-malam tadinya untuk ditonton siang hari.
Macam drama Korea ke, drama melayu terhebat ke, kihkih.
La ni baru start GV3 dik non oii.
Terkekek-kekek ketawa sorang-sorang tengok pengacaranya tu!
Hahaha
Bolehlah nak merawat hati yang sedang berbalam ni ha.

Ada satu benda yang aku nak catatkan (baca: gosipkan) kat sini.
Sebab baru berlaku kejadian sebal tu tadi.
Just now!
Aku tak faham.
Aku bayar sama macam orang lain bayar.
Tapi aku tak pernah ambil orang lain punya suka-suka tanpa kebenaran sebab kita rasa itu adalah unfair!
Kau dah buat rules- kena cabut nombor, maka nombor tu kau punyalah.
Kenapa bila kau tahu barangnya tak best, kau tak suka, maka suka hati kau aje nak ambil barang orang lain.
Bila last kopek orang tu cabut nombor dia, barang yang sepatutnya dia dapat tu kau dah ambil dulu.
What the??!!!
Entah aku sebal.
Sebab tu aku malas nak join.
Yang baik-baik kau ambil dulu, yang tinggal hampeh.
Aku sabarkan diri aje.

Oklah.
Aku nak minum dulu.
Bye.

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka