Wednesday, October 12, 2016

What a helpless week!

Minggu ni sangat annoying!
Helpless!
Bukan minggu tu yang bersalah.
Manusia yang membuatkan semua rasa annoying.
Manusia tu aku kot.

Di sebalik rasa menjengkelkan itu, aku cuba mencari sekelumit ketenangan.
Atau cuba menjadi tenang.
Tak kisahlah.
Janji ada sedikit rasa menikmati minggu ni.
Enjoy sedikit barangkali.

Masih lagi berkira-kira untuk memutuskan sesuatu.
Masih lagi suffering from oral pain which originally come from stress, maybe.
And tiba-tiba ada benda lain pula menambah perasa.
Mungkin aku tak patut melayankan sangat.
Bak kata orang-orang (yang hidupnya konon happy-go-lucky-what-so-ever tu); rileks sudah, chill!
Amboi.
Mudahnya melafaz kata berbanding memikul beban dan rasa.
Entahlah.
Mungkin ada DNA dalam diri aku ni yang memang sudah diciptakan supaya manusia bernama aku ini harus perlu menyulitkan otak dengan memikirkan perkara yang entah apa- apa walau sedikit supaya hidup ni tak terus linear grafnya.
Kena ada risau sikit.
Kena ada susah hati sikit.
Susahnya nak mencari gembira dan damai di hati.

Atau mungkin perlu begitu, supaya merealisasikan pepatah orang putih ;
"There is a silver line behind the dark cloud", maybe!
What a helpless.

For this moment, aku memang tak ada hati nak banyak mulut.
Hanya orang-orang yang betul-betul in line je boleh get along dengan aku.
(Oh aku memang pun pesen yang berat mulut).

Aku rasa minggu ni aku paling hebat berlakon.
Bermuka-muka.
Untuk apa?
Untuk aku dapat rasa sedikit kebahagiaan di sebalik kedukaan.
Eh.

Itulah hidup.
Bukan selalunya indah.
Bukan selalunya mendung.
Choices!
Kalau hujan sebelah sini, kita pergilah berlindung di sebelah sana.
Langit ni bukan satu masa seluruhnya gugur air.
Ada yang masih cerah dan ada mentari.
Yeah, satu lagi pepatah orang putih ada betulnya.
Life is for choosing.

Ok, fine.
Cukuplah dulu.
Esok-esok sambung lagi.

Assalamualaikum, dunia.

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka