Thursday, November 24, 2016

Loser, Loner

Malam tadi tonton drama Romantic Doctor, Teacher Kim.
Satu scene Seo Jung nyanyi lagu masa tengah kemas bed linen.
Dengar punya dengar, teliti punya teliti.
Dapat tangkap melodi dan lirik dia.

Loser, loner.
A coward who pretends to be tough.
A mean delinquent.
in the mirror, you're just loser
......                                              (Loser - Big Bang)

*tapi dia nyanyi dalam Hangul la. atas tu dah translate.


Woahahaa
Memang Dr Seo Jung ni minat BigBang!
Episod sebelum ni pun dia ada nyanyi lagu Bigbang rasanya.
Hehehe.

Dah lama tak ambil tahu pasal BigBang.
Dia orang pun dah makin season, banyak group baru naik.
Aku pun dah tak berapa nak kisah sangat pasal idol k-pop ni.
Tapi BigBang ni legend la.
Still aku masih suka lagi nak dengar lagu dia orang.
GD masih lagi kiut pada mata aku ni ha.
Kalau tak takkan pergi kolej masih lagi bawak air kopi dalam botol air BigBang.
Paling win, ringtone handphone aku lagu Big Bang - Blue kot. Hahaha
Kihkih.


Ok.
Nk update cerita semalam.
Sepanjang kerjaya aku sebagai pengajar yang setiap semester menjadi pangawas peperiksaan, aku tak pernah menangkap atau mengantoikan pelajar yang curang dalam exam.
(Istilah curang dalam peperiksaan tu memang wujud, bukan aku yang cipta ok) ;p

Al-kisah, semalam 'hijab' aku dibuka agaknya.
Hasilnya dapatlah tangkap satu toyol.
"You are caught!"

Macam tak caya pula.
Berdebar-debar masa aku ambil bahan bukti yang dibawanya tu.
Aku ambil kertas soalan dan jawapan dia.
Serahkan kat ketua pengawas.
The rest was a history.

Entahlah.
Kalau masa test atau quiz aku boleh terima lagi.
Iyalah, carry mark kan.
Ini dah final.
Your own battle.
Kena fight sorang-sorang.
Baru tau sejauh mana kita ni sebenarnya bersedia dengan perjuangan kita.
Pada akulah.
Aku tak tahulah kalau orang lain.
At least bagilah chance pada diri nak buktikan kebolehan sendiri, alone.

So aku simpulkan, kejadian semalam sebagai
LOSER.
Memandangkan malam tadi ilham terinspirasi daripada lagu faveret kumpulan BigBang kesukaanku.

Harapan aku.
Quality should stay, less should go.
Eh betul ke bahasa aku ni.
Yelah teluslah dan betul-betul tapis.
Quality first not quantity.

Aku bantu apa yang boleh.
Tapi selebihnya, diri mereka sendiri.
Selain tawakal dan doa.

Selamat menempuh peperiksaan akhir semester untuk semua pelajar KKTM seluruh Malaysia.

*Teringat masa ambil exam SPM 2002... ada kenangan di situ... :)

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka