Tuesday, November 17, 2009

once bitten, shame twice

Lambatnya tunggu file siap attached kat emel ni. Besar sangat ke saiz dia? Dah zipp kan pun.


Nilah masalahnya bila hard disk dah terbarai. Untuk membelinya kali kedua aku rasa tak mungkin. Tak sesuailah die yang 'halus' dan sensitif tu dengan aku yang kasar ni. Kang bersepai-sepai lak. Hehehe.

Baik beli pendrive yang saiz die gedabak tu. 8G pun dah ada kan. Jatuh pun kira boleh selamatkan lagi.

Apa kaitan storage device tu ngan emel? Well, aku belajar tentang kepentingan emel.


Dulu aku pelik kenapalah bos setiap kali lepas siap keje die suh emelkan keje tu. Walhal die ada depan mata aku. Dan aku tanya apasal tak amek copy je dari pendrive ke laptop?


Dan sekang aku faham dan tau apa jawapan die. SAFETY!


Bila kita emelkan file, kita telah simpan die di internet. In case of emergency; mcm hard disk yang pecah terbarai, maka anda ada backup file. Anda boleh akses file tersebut di internet saja.

Sekang ni aku nak pindahkan file dr PC ofis ke laptop aku tetapi tidak mempunyai saiz yang cukup dlm pendrive, jadi aku terfikirkan cara ini. Alternatif!






Ok..waiting...(pun lembap jugak huhu)


~learn from exp~

2 comments:

  1. biar lambat asal selamat..
    ingatlah orang tersayang..

    iklan oleh jabatan kerja raya wisma TIMA

    ReplyDelete
  2. baru hard disk terbarai..
    belum lagi rasa pc kena format...
    rasa macam nak mati..
    hbs semua benda hilang...
    paling penting gambar..hahaha
    koleksi setahun binas begitu saje

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka