Tuesday, November 24, 2009

penipuan paling hampeh

tak yah susah2kan diri baca kalau rasa entri ni takde kena mengena dengan hidup anda.peace no war! (hanya rekaan dan olahan dr pengalaman penulis saja) :)


trust-kepercayaan


*sambungan pengalaman, rentetan entri "sekodeng".

pagi ahad, aku dapat mesej dari sorang member ni.
dia ajak kuar.katanya nak ajak borak2.then dia tambah nak ajak g PD.
untuk kepastian aku tanya PD stand for Pantai Dalam or Port Dickson?
and the answer is the second one.
oh yes!! yey!!
(aku tak pernah pergi PD.hanya dalam angan2 jek.mesti grab peluang ni kan)
~excited pada mulanya!!~

aku percaya dia sebab dia kawan aku. and dia nampak baik dan lembut.
aku tak terlintas pun dia akan gunakan aku.
ekceli, kawan ni tak pernah mesej/contact aku lepas trip bulan lepas
dan aku langsung tak teringat hal ni.
atas dasar dia kawan aku and aku percaya dia.
aku setuju ikut dia.

aku tak terfikir kenapa dia sanggup tunggu aku balik dari wangsamaju, padahal aku lewat hampir sejam.
dia sanggup tunggu aku depan rumah walhal rumah aku pun dia tak pernah datang.
aku langsung tak terfikir kenapa.
sebab aku percaya dia sebagai kawan.

aku bawa sorang lagi kawan, kak ila.sebab dia sama2 ngan aku dari Kedah.
lagipun kak ila nak ikut aku sangat bila dengar kawan tu ajak ke PD.
(excited sama!)
~dan kawan tu pun macam tak kisah kak ila ikut sebab sama2 kenal~

kami tak hiraukan penat tak cukup tidur balik dari trip yang jauh.
sebab teringin nak sambung weekend di PD (kononnya).

kami tanya kawan tu ada event apa.
katanya makan2 sikit kat umah family.
(yelaa tu)
aku masih boleh rilex .
tu pun atas dasar hormatkan famili dan percaya dia sbg kawan.
kak ila tahan perut sebab nak sediakan 'ruang' utk makanan nanti.
jadi kami tak lunch.sbb nak makan free kat umah kawan tu.

tiba di Nilai, aku (yang dikurniakan daya sensitiviti yang tinggi dan kuasa men'detect' yang mudah trigger) telah menyoal siasat kawan tu.
akhirnya aku tau kenapa dia beria-ia mengajak aku ke PD.
panas hati ni.
aku masih menjaga maruah dia dan air muka dia.
aku diamkan aje.
tapi mood excited aku bertukar jadi bengang teramat.
(aku try utk cool tapi macam yang aku ckp my face is 'transparent')

kak ila tatau.
aku tak sampai hati nak bgtau dia hal sebenar.
aku menjaga air muka kawan tu.
(takpe biarkan dia)

sampai je so-called PD tu, kak ila dh meletup tanpa sempat aku tahan (aku saja je biar kak ila reveal sendiri).

KAMI DITIPU!!!

aku betul2 kecewa.
memang kawan tu ada kepentingan.
sanggup dia tipu kitorang untuk produk MLM dia (takyah la sebut brand apa, dah glemer sangat).
aku paling hangin org yang menipu aku.

eh aku nak bgtau dia.
"kau silap orang laa"
dan aku langsung tak terfikir dia tegar buat aku macam ni
camne dia boleh pilih aku utk dia hasut.
dan aku mmg jenis tekad takkan nya aku suka menda alah ni.

walaupun dia kata bagi peluang utk dengar
ah boleh blah!
aku tetap takkan percaya.

aku tak heran kalau dia nak minta aku dengar segala benda merepek tu
tapi aku panas hati betul the way on how dia bawak aku ke tempat tu.
hell.
cara dia tu yang menipu aku supaya aku ikut dia mmg buat aku cukup2 kecewa!

kalau dh cara dia pada awalnya pun gaya menipu
dia ingat orang nak dengar n percaya apa dia nak present tu pulak?
pikir laa beb.

memang laa dia tak paksa
tapi gaya dia pada awalnya tu dah buat org terpaksa dengar
dan aku jenis kalau terpaksa mmg tak suka
mmg tak ikhlas
memang aku bengang

~luahan hati aku n kak ila untuk kawan tu ~
aku nak cakap aku cukup KECEWA dengan kau
maaf cakap kak ila tarik balik pujian dia pada kau
konon kata kau baik dan wat so ever menda2 yang elok tu lepas apa kau buat pada kami.


kau tak fikir ke yang kita ni esok lusa akan ngadap muka masing2?
kalau kau nak buat pun gaya khianat persahabatan bukan dengan kami la.
kau patut ajak makcik2 or pakcik2 yang langsung tak kenal kau.
kau tak pernah terfikir ke?


kitorang ni kawan kau.
kau patut fikir soal esok.
kalau kau buat kami macam ni, kau ingat macam mana nak ngadap kami nanti.

aku nak cakap kau laa manusia yang sanggup rosakkan kepercayaan dalam persahabatan.

kau tak kira kawan ke lawan ke semua kau khianat.
antah apa laa.
(pastu tau pulak suh cover jangan sampai org tau)


aku ni malas je nak heboh2kan
kak ila yg berkobar2 nak melaser kau 
tapi aku cool kan dia.
jaga maruah kau.



bukan aku tak berani
tapi aku tak nak kecoh2
aku taknak panjang2kan hal ni
lagipun aku takut aku nangis bila marah kau.(apa daaa..huhu ;p)

peh memang tak puas hati nagan kawan tu.
kami balik KL semula dengan bas.
kak ila dah macam pelarian warga asing dah.
gara2 beg dia tinggal dalam kereta kawan tu.
kesian kami bila bas pulak rosak kat highway.
malam lak tu.
peh ini pengalaman paling makan hati ar.

nasib baik selamat sampai umah.
tido terus tak ingat daaa.

(dan sampai hari ni aku tak pernah lihat kelibat kawan tu.kak ila dah serang dia secara kecil2an)

biarkan dia.kalau dia rasa segan sendiri aku tak leh buat apa.
cuma aku harap dia tak buat pada kawan lain
dia tak ulang dan dia tk khianati kepercayaan kawan dia
aku minta maaf sbb aku rasa aku tak leh nk percaya dia lagi.
tatau sampai bila.
dan aku tak buang kawan.
kalau dia rasa dia bersalah dia boleh minta maaf.
terpulang...

~meneruskan hidup seperti biasa~

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka