Friday, November 6, 2009

perubahan atau pengorbanan

aku pernah attend kursus lepasan siswazah lepas aku habis belajar (tgh sibuk2 submit my thesis) kat UM.dalam kursus tu aku belajar english secara seronok.aku masuk kelas BI, belajar cakap,belajar tulis surat,berbual, menyanyi and macam2 aktiviti menarik.


dan kelas yang selalu dinantikan dalam jadual adalah kelas grooming.semua orang suka.sebab penceramah tu sgt best on how she was delivering her talk.dia sangat sofiticated and sangat menarik.


dia ajar cara nk groom diri.cara berpakaian, bercakap,bersosial,makan,berjalan (even turun tangga sekalipun).aku suka belajar.aku suka sangat tau menda2 ni.dia pun ajar cara make up yg simple and cara ikat rambut yang kiut dan kemas.perfect!


then masa aku ikut kursus INSEP, sekali lagi aku belajar grooming.


dan aku ingat kata2 Azma and Azah: "pakailah high heels.kau akan rasa lebih yakin"


aku terima.dan aku setuju.kak cilin pun ada ckp masa aku jd guru sementara dulu.dia suruh aku beli kasut yang bertumit.sebab aku kan dah dewasa.cikgu kena berpenampilan menarik.


aku setuju.dan sekang aku mengaku semua kata2 tu benar.


aku dah reti padankan warna tudung dengan baju.
aku dah ada taste beli kasut.
aku dah reti pilih corak dan kaler baju.
aku dah tau kenakan compact powder,eye-liner,eye-shadow,blusher dan segala bagai alat make up.
aku dah cerewet reka baju apa aku nak buat.


now i'm learning such that things.
and continuosly learning that...


but i do it for good
for my goodness
for being somebody
to be better


entahlah..
aku jd sedih untuk semua ini....
(baru lepas layan Nur Kasih)

4 comments:

  1. betul tu biah..
    aku setuju dengan para last tu..
    hehe

    ReplyDelete
  2. err sorry cik, sye ter'landing' kat u punye blog. I noticed that u ade typo error kat profile discription. Dalam kamus, maksud 'penghayatah' memang tade, hehehe..tq

    ReplyDelete
  3. qamarul:
    thanks sbb noticed that type error..tp kamu tahu kan saya nak tulis 'penghayatan' sebenarnya..
    :)

    welcome!

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka