Monday, November 2, 2009

setiakah?

soal kesetiaan.
(pada suatu hubungan; so-called 'relationship')

minggu lepas arep dan saya dok berbalah (diskusi secara radikal hehehe) mengenai kesetiaan.
saya tak setia?

saya bertanya kat arep-"dengan siapa nak setia?"
bila arep kata -"kau yang tak setia"

saya kata -"sebelum ayat tu ada soalan lain.dengan siapa aku nak setia?orangnya tak ada"

akhirnya arep cakap - "ha'a.betul jugak"

arep..arep..ish..ish..

saya pernah setia.tapi akhirnya kecewa juga.
berakhirnya kesetiaan saya dengan pengakuan jujurnya yang menghiris perasaan.
lepas tu saya jadi lega.
rasa bebas.freedom!
free without a 'tie' of loyalty.
saya mengaku saya setia mungkin bukan pada tempatnya.saya setia pada suatu yang tak pasti.akhirnya saya juga yang bersedih.

jadi sekang bila orang kata saya tak setia, mungkin ya saya jawab saya tidak setia.
sebab dengan siapa?
tapi tak bermakna saya langsung tak setia.
certain thing i do loyal.because i can be.if i think i should be.

sebelum setia,saya nak pastikan kesetiaan saya letaknya pada duduk perkara yang pasti.
saya dah tak nak setia menunggu,akhirnya ditinggalkan juga.
saya tak nak kejam pada diri sendiri.
(walaupun kadang2 saya kalah pada hati yang singgah di tempat yang tidak tepat..huhu)

tapi saya masih rasional, untuk menjadi setia dan menunggu. (lame rabia...huhu..-sigh-)

***setia ku di sini..lalalala...

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka