Tuesday, February 23, 2010

dalam tidur yang jaga

Ideaku mati di hujung jari
Bila mencecah petak2 bercetak alphabet & konsonan

Kenapa rasa itu hanya diam di hati?


Aku melihat
Kemudian merasai


Aku tak mampu menzahirkan dalam patah butir bicara indah 
Dalam kolum bahasa & font berbeza
Yang selalu menemaniku saat aku buntu dengan hal dunia
Saat aku merasakan tiada manusia yang ingin meminjam 'telinga' menadah segala buku rasa hatiku


Kadang aku merasakan ketidakgembiraan itu hanya sementara
Bila ia hanya berlegar seketika di minda & bayangan jiwa
Kemudian persis bayu lembut menyapa dan terus berlalu
Aku merasakan ia tidak apa-apa padaku


Tapi entah kenapa
Lewat kali ini, ia kerap menggangguku
Terus membelit dan membelengguku
Aku tiba-tiba menjadi sebak dan sesak dada



Mungkin aku perlu berehat
Dan 'tidur'...

Jadi bilakah pula aku mahu 'bangun'???
Entahla...

~walking in sleep~

9 comments:

  1. syok la baca tulisan2 biah kat sini... :-) :-) :-)

    ReplyDelete
  2. act. what is this?
    nice to read but hard to understand..
    people like me will die much earlier, just to digest all hidden meaning behind your text..
    -MAA

    ReplyDelete
  3. MAA:
    act. who r you?

    read this will make u die earlier, i'm so sorry...

    can't help it but maybe i can write more simple so that u can digest easily..
    anyway tq try to read that..
    :)

    ReplyDelete
  4. i'm just 'no body'... just ignore my existence, and do not change u'r writing style.. somebody may love to read those kind of entry..

    uhh i need some time to recover back my sanity..
    -MAA

    ReplyDelete
  5. MAA:

    i want 'no body'

    so please be clear about urself..i really hope..

    n i have to say that i really2 appreciate n welcome u to my 'writing world'!!!

    tq again :)

    ReplyDelete
  6. Hmm u'r welcome..
    it doesn't matter.. sooner or later u'll noe who i am.. but at the moment it is better this way..

    -MAA

    ReplyDelete
  7. MAA:

    bunyi menakutkan dah kedengaran...

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka