Wednesday, February 17, 2010

Kenapa malu mesti tutup muka

Apa rasa bila macam ni?
(Ikuti situasi di bawah ini)

Baju, ok.
Tudung, cun. :p
Sandal, pinjam mak.
Beg tepi ala mak datin, boleh tahan.
Lipstick sikit. Magic powder? In2It jek..:p

Ok!
Dengan konfiden, cucuh kunci kete.
Start enjin.
Undur keluarkan dari porch. Hati2 tengok side mirror apa segala.
Berjaya keluar dengan selamat dan mula stand by tunggu passenger di jalan keluar rumah.

Semua siap.
Gear 1, jalan....zasss....

Adalah dalam puluhan kilometer.
Sampai bandar Kota Tinggi.
Parking baik punya depan kedai dekat2 Kidmart.

Matikan air-cond, radio n enjin.
Selesai. Kunci kereta.

Dalam kepala cermat mengingat apakah agenda dan barang2 yang hendak dibuat kat bandar ni.
Oh aku mahu topup TnG! ya! itulah dia misi utamaku.
Check.
OMG!
Mana pergi semua ni??
Wallet tertinggal!! Cesss..

Selamba..aku boleh terlupa wallet aku kat dalam bakul mak atas gobok.
Semalamnya lepas p kedai malas mahu masukkan dalam beg.
Ha Ha Ha
Maknanya aku dengan konpiden tadi telah drive tanpa lesen.
Nasib baik takde road block inche polis. ce hehehehe...

moralnya (oleh kak cikku) :Check everything sebelum anda keluar rumah. Selamat... :))

~aku rasa sungguh tak seronok berjalan pada hari itu kerana aku takde duit. nasib baiklah kakak n adikku kaya dan sudi membelikan aku makanan n minuman. hik hik..jangan kata nak topup TnG, nak cucuh duit keluar pun takde kad ATM..zass~
        

6 comments:

  1. So sweetlah tak bawak dompet. Heh.
    Kalo kena roadblock pun boleh lepas punya, kasik main mata sama itu abang polis. heh

    ReplyDelete
  2. Chan,
    ha'a kan abg polis yg buat roadblock besenya hensem2 uolls..hehehe

    ReplyDelete
  3. peng pernah dah siap beli barang..
    lepas tu baru perasan tak bawa wallet.. boleh?
    lagi le malu..huhu

    ReplyDelete
  4. peng,
    malu sungguh2 ni..hikhik..

    pastu peng buat apa?

    ReplyDelete
  5. dah beli.. ambik je... cakap dia nanti saya bayar.. nasib baik x de orang.. akak pun ok je..hahaha

    ReplyDelete
  6. peng,

    lain kali peng jangan buat gitu..kalau peng kuar dating ke..hehehe...

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka