Monday, March 1, 2010

entri pilu dan beremosi seorang perempuan

Seronok..
Bila entri-entri dalam ni mendapat respon. :)
Thanks to those who read and drop their comments..i like it ~wink~!! hehehe...

Last nite..
Selepas hampir seminggu memeram buku library,
baru aku perasan buku tu telah aku pinjam kali kedua. Ha Ha Ha.
Library sudah ketandusan buku baru atau rabun mataku dah naik degree?? huhu.
(Alamat kena cepat2 tukar spek bingkai baru ni hehehe)

Dan aku (seperti kebiasaan selepas menonton Step Forward dan program biasa di TV malam Ahad -sempat menyaksikan Black and MUH dengan Drama King wow!) kebosanan petala kelapan.
Aku heran laa apasal siaran TV weekend tak semeriah tayangan weekdays.
Padahal weekend laa masa orang nak duk umah hadap TV (bagi yang tiada akses internet dan bukan kaki ronggeng uollss hikhik) dan weekdays adalah hari bekerja bila mana akan terus lepak nak tidur sampai jek umah.
Betul2 tak paham laa adik oii..
Aku miss cerekarama minggu ni.
Bukan ter'miss' tapi aku sengaja tanak tengok.
Tak leh blah heroin dia..oh..please uollss...

Aku on laptop.
On winamp ayat-ayat Quran.
Mula untuk berangan dan melelapkan mata. :p
(Bila anda keseorangan di rumah dengan rasa keseraman meningkat % nya, haruslah anda ingin alunan ayat-ayat suci bergema di pelosok ruang kediaman anda)

Mataku menyoroti dekstop yang berterabur segala dokumen dan fail.
Apa punya 'rajin' dan 'skema' nyaa laa seorang aku ni?? hailaa...hehehe..
Talaan mataku berhenti di fail bertajuk "Nur Kasih"
Serius!
Aku dengan cerita ni sangat fanatik.

Aku mainkan episod 21 ke 25.
Part paling menyayat hati adalah part Katrina meniti hari-hari terakhirnya.
Dan aku sebagai wanita yang berhati perut dan luluh melihatnya (Adam pun sebagai lelaki macho) menitiskan air mata..isk isk..

Dialog terkesan di hati :
"I tahu I tiada dalam hati you lagi, tapi you masih dalam hati I lagi."
"Jangan rasa bersalah dengan I"
"Tolong izinkan I terus menjadi isteri you"

Pilunya.
Adam pun menunduk dan menangis sambil menggenggam tangan Katrina..

Selesai..
Aku baca doa dan tidur.

Sempat aku mengirim SMS berbunyi:
"Orang laki memang suka bagi harapan ek?"
eh kepada siapa aku send haa?? oh tidak!!

Ha Ha Ha..

~ku meniti hari yang berlalu..(tolong sambung lagu sedih ni..)~
silap2!!! yang betul seperti di bawah:

Pelangi Petang -Sudirman
Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...

Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...

8 comments:

  1. oh.. lelaki suka bagi harapan ke?
    siapakah itu?

    ada sesetengah laki tidak sekejam perempuan...
    tidak tahu bagaimana untuk berkata tidak..
    akhirnya.. dia dikatakan main kayu tiga...
    oh... tidak....
    bila segalanya diketahui..
    dia dipulau dan dihalau seperti tidak pernah membuat baik..

    *** perempuan senang-senang menolak lelaki.. begitu saja..

    ReplyDelete
  2. peng:
    bercerita dengan pengalaman sebenar atau pengalaman menulis novel?? hehehe

    ReplyDelete
  3. Hei malam minggu kan ada Merlin, best tau.. rasanya lately aku hanya tonton rancangan tu. tapi season 2 dah habis. mmg favourite aku..hoho..

    "Jika kau ubah fikiran, aku kan setia menanti, Jika kau perlukan teman, carilah disini.."

    hahaha..

    ReplyDelete
  4. Viva peng! who ever u r..

    att. to tukang cop setem!!
    LISTEN HERE CAREFULLY..

    1ST WARNING!
    do not simply make generalization to our gender.. not all of us like what u think..

    2ND WARNING!
    Do not neglect the 1st WARNING!

    LAST WARNING!
    Repeat 1st and 2nd WARNING!

    -MAA

    ReplyDelete
  5. uolls:

    Merlin??
    pernah tgk sekali dua jek..

    suka supernatural laa..
    :)

    p/s nak kena reply ke lagu tu ngan lagu lain?? hikhik

    ReplyDelete
  6. MAA:

    kenapa nk attention org ni??

    ada sy buat generalization mcm yg kamu fikir tu??

    saya tak kata semua.

    saya berkata berdasarkan cerita saya.
    kenapa kamu (as a man) beremosi sangat ni??

    peng pun tak kata apa.
    kamu yg lebih2 ni kenapa??

    i'm here not to 'kecah'kan hal gender..tak ada..

    p/s: my blog is not a battle to make us talk about gender and their differences..

    i'm sorry if my words made u disagree..sorry again...

    ReplyDelete
  7. rilex BB>>...ko ni jangan emo sangat ..jaga standad kita orang pompuan nihh..
    btw, Merlin lagi best dari citer Supernatural yang mengarut tu..Ada ke patut dizahirkan nabi yang jadi penulis buku??? chehh, please do stop watching supernatural..
    MAA> ko pun jangan emo..pasal kedua-dua kaum ni memang diciptakan untuk bergaduh, berlawan, bersaing , bertekak, bertegang urat namun akhirnya sedar saling memrlukan antara satu sama lain..huhuu sadis kan? Thats what we call life..

    u know me..
    MS

    ReplyDelete
  8. MS:
    i knew you already...keh keh..:))

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka