Thursday, January 26, 2017

Reminder for Myself

Awal-awal tahun ni biasanya nak update semua tentang aktiviti tahunan.
Maksudnya benda yang dibuat setiap tahun hanya sekali atau dua sahaja.

List to remember and do:
1. Bayar cukai tanah    (done!)
2. Bayar cukai pintu     (tunggu statement dari MDT)
3. Isi e-filing bagi tahun sebelumnya   (tunggu Borang J)
4. Renew roadtax dan insurans kereta  (tunggu bulan 4 tapi dah standby duitnya)
5. Zakat simpanan (hujung tahunan biasanya selepas menyemak penyata tahunan)

Saja aku tuliskan di sini sebab aku ni jenis yang kurang ingat (buka pelupa langsung).
At least aku rajin masuk blog ni aku akan terperasankan entri ni.
Reminder for myself.

Benda yang mesti buat bulan-bulan:
1. Bayar kereta
2. Bayar takaful (biasanya potongan terus auto debit daripada akaun)
3. Zakat pendapatan
4. Upah babysitter Irdina
5. Bayar bil-bil berkaitan
6. Online shopping (eh yang ni sekali sekala ja hahaha)

Apa lagi yang aku lupa nak buh dalam list?
Saving dah buat terus dari potongan gaji.
Senang.

*merancang hidup dan melaksanakannya dengan lebih baik pada tahun 2017 ini.

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka