Friday, August 13, 2010

kita perlu adrenalin

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan! :)

Aku kira aku sudah tidak 'rural' lagi.
Sebab ofis sudah ada wireless.
InsyaAllah.
Blog ini akan 'hidup'.

Cuti.
1 Ramadhan-cuti di seluruh Johor (kau ada? hehehe ;p- jangan marah?)

Sebelum Ramadhan 2 hari lepas.
Aku hantar abah berjanji-temu dengan doktor.
Aku seorang.
Dengan abah.

Aku dulu,
tak berani pun nak bawak kete ke HSI.
Aku dulu,
sanggup tunggu orang bawak aku kalau nak pergi Jusco Tebrau.
Aku dulu,
lebih rela pergi rumah Kak Long dulu dan baru pergi Pandan.

Tapi sejak aku kena bawak abah pergi HSI,
aku (yang memang diamanahkan bawak abah hari tu) kena berani dan yakin diri.
Kena lalu fly-over tu.
Kena reti kawal minyak dan clucth masa lampu jadi hijau.
(Seriously, sampai sekang ni traffic-light kat simpang bandar Kulai adalah menjadi kecuakan aku yang nyata tiap kali aku balik Ledang atau masuk highway Plus).
Alhamdulillah.

***
*slot motivasi, tak nak baca boleh skip.
Tahu tak?
Kita, bila keadaan terpaksa dan kita tak boleh nak elak lagi,
somehow,kita akan tiba2 jadi boleh untuk lakukan.
By hook or by crook we have to.
Sama macam adrenalin (bukan lagu adrenalin rangkap satu hehehe),
dalam keadaan emergency, kita pun tak sedar kita dah lompat pagar.

Bagus juga.
Kita kena cabar diri kita.
Kalau tak, kita tak tahu kita boleh buat atau tak.
****

Ok.
Berbalik pada abah.
Aku dengar laporan doktor.
Aku faham, dan aku tau apa jenis penyakit yang doktor sebut tu.
(Alhamdulillah, aku belajar sedikit term medic masa study dulu).

Tapi bila aku tengok abah tenang (seolah-olah macam tak ada apa2 yang 'jahat' menghuni dalam badannya),
aku tak jadi nak tanya doktor tu banyak2.
Especially tentang chance or whatever yang sedap kita dengar.
Doktor suruh abah dirujuk ke HKL.

Aku.
Sangat susah hati.
Mungkin orang lain, tak faham.
Tapi aku tetap merasakan tidak tenang.
Cuma aku berharap doktor berkata yang benar2 dan aku positif.
Aku doakan abah sihat macam dulu.
Aku doakan.
Ya. Aminn..

*2 minggu lagi abah check-up.

4 comments:

  1. Ayah sakit apa? Boleh share tak?

    wah.. nama bloh pun dah tukar tu....
    asam keping.. inspirasi dari mana?

    selamat kembali menulis

    ReplyDelete
  2. Dirahsiakan.

    Peng boleh baca kat tajuk blog atas kenapa nama tu. Explaination will come when i do have inspiration tu write in very interesting way..:)

    Terima kasih :)

    ReplyDelete
  3. semoga abah mu cpt sembuh.. ameennn =)

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka