Thursday, August 26, 2010

schedule bulan ini

Aku antara peminat drama melayu.
Tak kira yang lama atau baru.
Kalau orang tanya apa rancangan aku tengok selalu,
aku akan jawab :"emmm..cerita melayu."

Aku layan juga drama omputih kadang2.
Tapi dulu2 lah, macam Robin Hood, Supernatural, Superman, CSI, The Cave of The Golden Roses.
Sekang ni macam dah kurang minat.
Kalau ada pun tertengok sbb dah tak ada siaran lain, tiada pilihan lain.
Kalau orang tanya cerita Alias ke, Smallville ke, Vampire's Diary ke, sure aku tak leh cerita.
Huhu.

Bulan puasa biasanya banyak drama melayu baru.
Cuma time siarannya tak sesuai, pada waktu org bekerja.
So tak dapatlah nak tengoknya.

Kalau malam pulak biasanya aku tengok tv2 atau tv9.
Walaupun cerita bersiri tu aku tak ikut pun, tapi aku tetap akan tengok.
Tv3 pulak sekang tengah on-air Epilog Syurga Cinta petang2 nak tunggu berbuka.
Biasa masak2 mesti siapkan awal.
hehehe

Waktu sahur pun ada drama melayu gak.
Untuk kali ini, aku memilih Fatimah Najwa.
Nurkasih aku boleh tgk online.
Fatimah Najwa kat tv je ada.

Aku rasa bagus juga.
Banyak menonton, aku dapat banyak contoh.
Bila aku mengajar, aku selalu selitkan contoh2 dari drama atau filem.
Tak nak laa jadi rigid sangat ikut buku je.
Haha.

Kesan drama/filem ke atas penonton selalunya lebih mendalam

* pilih-pilih juga cerita yang best jek..hehe

2 comments:

  1. layan juak cerita ustaz khaufli ni.. sedap jalan cite dia

    ReplyDelete
  2. Abang Isaifuddin Abang Noran :
    dah habis dah..ending dia kawin ngan najwa la kot..:)

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka