Tuesday, May 18, 2010

entri tak punya jiwa

"Kekal di sana dan maju bersama" ~ petikan ucapan bos besar, 18 Mei 2010.

Kali ni aku nak buat entri mengada-ngada sikit.
Nak cerita pasal kegagalan emosi dalam FB yang semakin menjadi-jadi.
Boleh?

Ha ha ha.
Malaslah.

Pastu.
Aku nak cerita kegagalan aku untuk membaca karya english.
Ah, macam busan jek.

Kegagalan bercinta?
Belum lagi setakat 5 hingga 6 tahun kebelakangan ni.
Sebab aku masih kekal dengan status "single".
Maaf ini bukan promote ok. uh!
Tapi kegagalan diterima cinta- SELALU! hua hua.
Biarlah tu.
Direjek memang kecewa tapi itukan biasa. isk isk!

Sekarang apa pula?
Oh, aku tak faham kenapa cermin mata aku lately mencengkan batang hidung aku kuat sangat.
Senget ke apa ni?
Aish apakah petanda supaya aku mencuba contact lens pula?

Ha ha ha.
Aku kelakar bila Ila bertanya :"kau tak nak pakai lens ke?"
Aku dengan konpiden tahap gaban menjawab: "tak lagi. aku akan pakai masa bersanding je nanti" hua hua hua.
Cukup setakat itu.

Weekend baru2 ini yang aku kategorikan sebagai paling tak de output sebab:

1) bangun pagi2,aku siap pakai track suit, sport shoes,dan t-shirt (lengkap!).
berkobar2 kononnya untuk berjogging.ha ha. alasan!
aku akhirnya meminta housemate untuk drop aku kat kedai runcit dalam taman depan tu.
beli barang dapur dan balik rumah dengan jalan kaki saja.
jadilah tu kan. adalah sikit exercise. hehehe
tasik titiwangsa tu jauh sangatlah kalau tak naik kereta.huhu.

2) konon petang nak sambung jogging yang tertunda, akhirnya aku duk depan tv layan Lawyer Siang jek.hehehe.

3) sepanjang weekend ini, masa aku banyak digunakan menonton cerita Korea sampaikan secara tiba2 kefahaman bahasa inggeris dapat di improve tanpa sengaja. hehehe.

4) nasib baik petang ahad ada final Thomas (walaupun M'sia tiada bersama) dan cerita jepun kat tv8.

5) lately ini juga, aku semakin meninggalkan aktiviti kesukaanku -memasak. tak elok ni! ish...

konklusinya: aku busan tahap giga!

haruskah aku melampiaskan perasaan tergurisku?
entahlah.
tapi aku seperti kata2 wong choon han "saya sakit hati.." apabila harapan yang menggunung rebah macam tu je.

fine.
aku tak balik kampung sebab minggu depan pun nak balik dah.
aku tak pergi rumah kak cilin sebab duit pun dah hujung2 je.
aku tak pergi mana2 sebab aku tak de kereta.
dan
aku tak apa2 pun.
siyes!

ha ha ha.
entah apa2 entri aku kali ini.
setiap perenggan tidak saling berkaitan.
setiap perenggan tidak punya kesinambungan.
mungkin gaya bahasa aku yang tidak lagi menimbang susunan komprehensif atau sekadar
aku hanya menulis apa yang aku rasa
dan apa yang lahir secara tak sengaja terus turun ke hujung jari dan menari atas papan kekunci ini.

wah!
sengaja.
kejam.
ha ha ha.

~sengaja tak bagi faham. sebab aku pun tak faham. uh!~

6 comments:

  1. peng tak pernah pun rasa msakan Biah...
    kena cuba ni...
    nanti masak tapau skit

    ReplyDelete
  2. takleh.
    tak wajib untuk tapaukan bagi orang.
    itu peraturan asas.
    he he he.

    ReplyDelete
  3. adoii sakit!!
    tertusuk dibenak ku ini..

    ReplyDelete
  4. nirhaz1129:

    kenapa?
    ada belati tajam kah yang mengena saudara??

    ReplyDelete
  5. tak wajib.. bukan haram...
    sunnat kan.. jadi boleh la ditapaukan..
    pls.... tapaukan me bandung

    ReplyDelete
  6. tak wajib.
    tak sunat.
    tak haram.

    itu harus.
    jdi tak buat pun takpe.
    dan
    orang malas.

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka