Wednesday, May 12, 2010

semuanya untuk kita juga..percayalah..

Sebenarnya tak nak tulis entri baru lepas semalam dah pulun 2 entri dalam sehari.
Tapi lepas baca emel.
Dan teringat kembali projek tahun akhir semasa di uni dulu, aku terpanggil untuk menulis sedikit.

"Sampaikanlah walau satu ayat"
Ye, itulah.

Dalam emel tu sebenarnya ceritakan kajian ke atas perbuatan sujud atau prostration.
Ia menerangkan dari segi saintifik akan kelebihan sujud.
Ia ada kaitan dengan magnetic charge.
Dan daripada literature review yang aku buat masa siapkan projek tu pula, ia berkaitan juga dengan tekanan darah, kedudukan jantung dan kadar jantung.
(Alangkah bagusnya kalau aku terima emel tu lagi awal which is masa aku tengah giat cari justifikasi dan penemuan berkaitan sujud untuk aku tambahkan dalam conclusion report aku..huhu..mungkin aku tak cari betul2..)


Dan aku lebih terkesan dengan petikan ayat dari emel tersebut.
Berbunyi begini :

" Allah Almighty will always ask us to do things because they are helpful and useful for us.

There are cases when we won't know the reason for a certain act, but sooner or later, you might be able to find the reason.

In any case, you should trust the Almighty Allah and know that whatever you do for Him is the best for you.."

Yes..always.. in return..is the best for us..believe it..

Dan dalam emel tu menambah lagi, walaupun kita melakukan sujud itu kerana kepercayaan dan ketaatan kita pada Allah Maha Pencipta, tapi bila sains dah buktikan maka kita tahu apa yang Allah suruh kita buat tu memang ada kebaikannya untuk kita.

Subhanallah...:)

Dan emel lain, sahabat tu cuma tulis supaya tengok video ni dengan tajuk "WAJIB TENGOK!"..so marilah kita ambil masa dan click link di bawah ini :
video "WAJIB TENGOK!"

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka