Thursday, June 10, 2010

saga vs perdana

Dah terlewat 5 minit nak hidupkan enjin kete ni.
Terkedek-kedek aku berjalan kuar pagar.
Langkah dipantaskan tapi masih dengan length yg sama. (serupa jugak kot hehehe).

Meninjau-ninjau kedudukan kete.
Oh kat situ.
Tapi di balik sebuah persona yg besar gedabak tu.

Ok kancil kat depan dia aku boleh tolak dengan kaki je.
Beres.
Pastu, persona ni pulak macam mana?
Dah la betul2 block depan kete aku.

Sambil tolak dengan kekuatan lutut, aku menoleh kiri dan melingas mencari kalau2 'pertolongan' akan lalu.
Tu ada sorang tu.
Aku dari awal dah pandang2 dia.
Masa tolak kancil tu lagi.

Dan aku rasa dia perasan sebab aku sorang je perempuan yg terhegeh-hegeh menggunakan kekuatan dan kudarat (alah apalah daya kaum yg lemah hua hua).
Aku buat2 kuat tolak persona gedabak tu.
Cis, apalah pemilik persona ni. Kejam sungguh!

"Tolonglah saya tolak kete ni,cik abang. Pleaseee "- bisikku dalam hati (ayat tak bleh blah..hahaha) 

Akhirnya.
Hero yang kutunggu-tunggu faham 'hint' yg aku bagi rupanya.
Gentleman laa tuh!
Hi hi.

Dia berjalan ke arah ku sedang perdananya masih menderam enjin.

"Yang mana?"-dia bertanyakan keretaku.

Aku tunjuk.
Aku dah bajet kete persona ni kena alihkan supaya kete aku bole kuar.
Ok dia tolakkan sampai hampir rapat dengan kancil belakang.
Siap.
Aku tolong tolak sama tau.
Tapi kudratku itu haruslah 10% mungkin dr kekuatan dia. hehehe.

"Terima kasih"- aku senyum dan masuk kete.
Aku dah lambat ni weh.

Aku sempat melihat, dia masuk perdananya juga.
Dia gerak dulu.
Dan aku seperti biasa,rileks2 dulu sambil dengar radio. He he.
Dah lambat weh!!!
Ok ok..aku blah dulu. :p
aku
dia

~'ceria' dan 'berwarna'nya hari ni aku pergi kerja..esok ada lagi tak kejadian ni..bole ke step seterusnya..ha ha ha~ :))

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka