Friday, January 29, 2010

entri miang untuk hots kapel

Sana sini orang cakap pasal *PR kampus.
Terutamanya stuent uni.

Dan malam td aku masuk UM.
Sajalah nak masuk.
Nak sapa guard-nak cari pasal kot2 kena tahan bagi masuk ke apa ke, belajar kowtim sikit2.
(tapi guard malam td sungguhlah sopan, cuma angkat tangan dan boleh lalu daa.kawan tu pulak bwk kereta macam dah  get ready nak pecut in case tak leh masuk le kan)

Mengimbas kembali 4 tahun persekolahan ku di UM, aku adalah pengalaman mengundi.
Ada gak calon2 terdiri daripada kenalan sefakulti (biasanya calon fakulti lah).
Apapun itulah senario PR kampus.
Mana2 uni pun ada.

Aku diperkenalkan dengan PR masa di maktab lagi.
Form 4 je, masa tu tengah culture shock & homesick, tak pasal2 pengetua calonkan aku.
Aku bukan mengejar glemer (eceh).
Aku betul2 tak mahu sebab aku tak sedia pikul tanggungjawab wakilkan diri untuk student lain.
(cess sifat kepimpinanku masih tidak menebal ketika itu..ala takut2 lagi kan)

Jadi masa time melobi, aku memang malas nak take part tapi sokongan rakan sekelas, dorang yang melobikan utk aku and siap buatkan flyers utk aku. (dah ada konco rupanya hehe).
Pastu nasib baik ex-senior sekolah lama aku adalah senior maktab juga, jadi aku di promote olehnya.
Kelakar betul! :))

Lastly,
kalah juga aku.
Sebab kaum hawa dengki dan tidak memihak padaku. cet!
(bukan aku rampas boipren derang pom.dush!)
Apepun, itu pengalaman indah suam2 kuku masa sekolah. :)

~kenapa entri kali ini bernada serius? oh tidak! ini lari dari ciri biasa2 ni.uh~

*PR-piliran raya

**Na O Mei punya anak sudah besar.

2 comments:

  1. memang ciri2 MP dah ada tuh...kalu buat fanpage kompom boleh menang. heh

    ReplyDelete
  2. chan,

    MP tu apa?

    uolls jadi fans aku la..hehehe :p

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka