Monday, April 13, 2009

the end of the world

The end of the world-Davis Skeeter

Why does the sun go on shining?
Why does the sea rush to shore?
Don't they know it's the end of the world,
'Cause you don't love me any more?

Why do the birds go on singing?
Why do the stars glow above?
Don't they know it's the end of the world.
It ended when I lost your love.

I wake up in the morning and I wonder,
Why everything's the same as it was.
I can't understand. No, I can't understand,
How life goes on the way it does.

Why does my heart go on beating?
Why do these eyes of mine cry?
Don't they know it's the end of the world.
It ended when you said goodbye.

Why does my heart go on beating?
Why do these eyes of mine cry?
Don't they know it's the end of the world.
It ended when you said goodbye.



semalam balik KL naik bas Mayang Sari (ni adalah bas masa aku sekolah ulang alik Kota Tinggi- Muar dengan tiket disponsor oleh mak ;RM11 dan aku pernah bertekad tak mahu naik bas ni lagi lepas habis sekolah dengan alasan aku tak mahu sekolah lagi di Muar.at that time aku tekad taknak masuk matrik kat Muar tu.cukuplah dua tahun kat sana.then aku tercampak kat Gambang hutan belantara tu-amek kau! huhu.sekarang rezeki aku kat Muar.takpe sebab ni zaman kerja bukan zaman sekolah lagi kan hehe.ingat nak g lawat cikgu sekolah lama nanti)setelah seorang uncle kowtim dgn aku.nak tau apa statement dia buat aku rasa happy?

Uncle: saya tengok u budak sekolah, jadi tak mau u kena tipu sama olang jual tiket mahal maa..

..hahaha..see! aku muka student tau..aku tersenyum malu jek..hehehe...=p

Kak Chik : ye la uncle ni budak sekolah lagi ni.

..thank kak chik support aku..akhirnya dia mengaku aku lebih cute hahaha..sebab aku adik dia..

cerita sikit pasal bas.aku selalu tercampak kat tempat yg jauh selepas aku memilih utk sekolah berasrama.jadi aku banyak naik bas utk travel.masa aku sekolah, bas Mayang Sari.masa aku kat matrik bas Transnasional and Cepat Express.masa aku kat UM bas Transnasional, Konsortium and Maraliner (the lattest).lepas habis study aku duk Manjung and Batu Pahat sekejap and naik bas KKKL,S&S, Konsortium,PlusLiner, Transnasional etc.

dan aku ingat aku takkan naik bas jauh2 lagi.rupanya aku masih memerlukan bas.sekang ni aku setia dgn Maraliner sbb naik kat depan simpang kampung je.kdg2 curang gak naik bas lain hehehe.tgk keadaan.nak dijadikan cerita, kakak aku akan tag bas yg aku pernah naik tu sbg bas aku.ceh ingat aku ni duduk kat bus stand ke..hehehe..

tapi advantage sebab aku banyak berjalan, aku kenal tempat org.sbb nanti bila family aku nak ke sana,dorg akan tanya aku cane nak naik bas.honestly, selalu naik bas jauh2 buat aku jadi berani and develop confidence..cuba2lah ajar anak anda naik bas bagus utk bina skil hidup tau..hehehe..

ok berbalik kepada intro di atas,

tu adalah lirik lagu "the end of the world".yang aku dengar semalam dlm bas ketika tiba di tol Sg. Besi.lagu ni slow je.lagu zaman 60 an, 70 an or 80 an kalau tak silap aku.sbb aku pernah dengar dari akak aku masa zaman dia sekolah.sweet lagu ni. melodi dia macam lagu "Lucky"-jason mraz or lagu "Dan Sebenarnya"-Yuna.rasanya zaman marylin monroe tu kot.yg pakai baju kembang seksi meksi tu, bibir mungil kiut tu rambut keriting beralun ombak tu.susah nak gambarkan laa.anda imagine sendiri laa.k.hehehe.

yg penting aku suka dengar lagu ni =)

~ada budak tu dia layan pop yeh yeh tau (teka sape?) hehehe

4 comments:

  1. oh
    seronoknya boleh kembali ke muar
    bkn sebagai pelajar lg
    tp sebagai pengajar ye
    di bwah bumbung yg sama pulak tu
    alhamdulillah

    doakan sy pula...
    *wink

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..
    tau kan memang cita2 sy mau mendidik anak bangsa..=)
    insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. ehem2..bkn ske..tp dgr mn yang sedap ddidengar..
    mcm rasa bagi yang merasa :P

    ReplyDelete
  4. ooo en charm09 cuba merasa pop yeh yeh pula..sedap juga kan..hehehe..

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka