Monday, April 20, 2009

saya puas hati

akhirnya 18.04.09, sabtu pagi, saya berjaya tiba di PTWC untuk round booth dekat KLIBF '09.saya sangat teruja.pagi2 lagi sudah siap2.wangi2.cun2 [kak yam testing blusher baru dia ke pipi saya,merah jambu! ;p].

agaknya kalau saya lambat sedikit,kami mungkin tak dapat parking.orang sangat ramai.lautan manusia.banjir dahsyat.kalau jatuh mati terpijak je laa.dah rasa macam nak jumratul aqabah di mekah pula [pernah melihat di tv].

saya ada niat.saya memang mahu buku Imaen yang terbaru.masuk je PWTC, saya terus ke Dewan Tun Hussein Onn.saya agak2 saja Jemari Seni punya booth ada di situ.betul.

kak awin suruh saya round sendiri.nanti jumpa balik di satu tempat.wah,ini peluang baik.saya jalan sorang2 saja.terus ke booth JS.saya tak tunggu lama.jumpa buku tu,saya capai.


kata akak yang jaga kat situ,

"penulisnya ada di situ.mahu tandatangan?".

"oh yeke.yang mana satu?"

dia menunjuk.oh tidak.saya segan.rasanya muka saya dah memerah.

"takpelah segan".

"takpe saya tolong mintakkan".

senyum.saya hanya melihat dia dari jauh [tak adalah jauh mana pun,selangkah dua je].dia smart.dia seperti yang saya gambarkan melalui penulisannya.dia menghampiri saya.

"apa nama ye?tulis kat sini saya takut saya silap eja".

"oh boleh".

saya sudah tunduk saja sambil tangan menulis nama.

"rabiahtuladawiah.rapat ye.macam ini ejanya?"

."ha'a.terima kasih".

saya senyum lagi [tatau manis macam mana tapi rasa juga bahagia].cewah..;p

saya tak ambil gambar dengannya.tak bawa kamera.dan saya juga segan.

~lihat di buku saya ada tandatangannya dengan pen kaler hijau.hehehe.saya memang tak sangka dapat jumpa dengan penulis favourite saya ni.~

saya sempat membeli satu lagi buku.hard cover.buku tu tiada dalam list-to-buy.tapi hati saya meminta2,merengek2 mahu saya membelinya.mujur seorang junior saya yang menjaga booth tu.dia terkejut juga melihat saya.saya mahu diskaun.dan saya beli buku tu.hehehe.

kemudian,saya ke Dewan Tun Abd Razak pula.menjengah2 saja.kata kak awin dia mungkin lama di sini.jadi saya jalan2 lagi.saya tidak ada buku mahu cari lagi.sebab bajet saya sudah ditunaikan ikut plan.masuk ke booth DBP.eh macam kenal seorang di situ.

hahaha.kan betul.saya hanya berdiri saja di depannya.dia sedang sibuk isi borang langgan majalah.dia masih macam dulu.tambah comel saja.:p..saya temankan dia.dapat sehelai t-shirt DBP dan dia belanja saya Dewan Masyarakat rm1.thanks peng.

kami turun ke bawah.kembali ke Dewan Tun Hussein Onn.peng mahu ke JS berjumpa Kak Su.peng beli banyak buku.siap bawak senarai dan ada bajet lagi.sahabat @senior saya ni memang kuat membaca.ada bakat menulis juga.saya bergurau mahu dia letak nama saya pada bukunya yang pertama diterbitkan nanti.hehehe.

dengan peng saya ke JS lagi.peng ambil gambar dengan Imaen.saya tolong ambilkan.tapi peng paksa saya ambil gambar dengan pingu toha pula.wah2 peng,mentang2lah pingu toha kawan kamu.hehehe.sekurang2nya ada bukti saya pernah berjumpa mereka.;p

peng suggest satu buku pada saya."Cinta di Rumah Hassan al-Banna".emm menarik.saya beli sebab saya percaya peng cakap buku tu bagus.peng cakap tu buku cara bagaimana Hassan mendidik anak2nya di rumah.bahagianya rumahtangga. [belum baca lagi tapi sudah boleh rasa ilmunya].alhamdulillah.=)

dekat sana saya jumpa si kaki buku eh tak, ulat buku.seorang kawan peng; senior saya juga,shuk dan ada juga terserempak kawan lain.cuma tak sempat nak tegur,segan juga.hahaha.borak lebih kurang.kesian peng bajetnya mahu beli buku2 idaman hati tak sampai.dia tak puas hati dan mahu datang lagi melengkapkan koleksi.suka hati awaklah peng.janji awak happy membaca.janji nama saya pada penghargaan buku awak tau.hehehehe.

saya tak ada gambar bersama penulis.peng janji mahu upload dan emel pada saya.tak sabar nak tengok.thanks peng and kak awin.bawa saya jalan2 kat bookfair ini.

Sigaraning~ imaen

ada autograf ~sangat suka =)



sempat dapat 4 buku saja.tu pun tatau mana satu nak baca dulu. :p

~lepas ni saya kena duduk diam2 [bukan di depan laptop,bukan di depan tv etc] untuk habiskan baca buku2 tu~ ;p

2 comments:

  1. jangan lupa janji nyer..
    peng menunggu ni

    ReplyDelete
  2. ye..peng ingat kan orang la..
    thanks..tapi mahal betul rm5 utk 1 keping gmbr..hehehe

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka