Friday, April 17, 2009

...hidup ini indah...

mulai minggu depan depan saya masuk hospital.(eh cane dah tau awak masuk hospital?ada sakit apa ke?)hehe.hanya mereka yang memahami saja tahu keadaan saya.saya masuk hospital suka-suka atau buat apa.sebenarnya ni kali kedua saya akan berada lama di hospital.bukan sebab saya sakit tapi sebab saya kena kerja di situ.

tapi saya pernah juga kena duduk kat wad (yang ini saya memang jatuh sakit-oh tak, bukan jatuh,saya yang g hospital utk doktor rawat saya) adalah dlm 4-5 hari juga.masa tu emak temankan saya.kak ngah (+aliff dlm perut dia) dan abang ngah datang melawat bawak roti bijirin tapi saya tak de selera nak makan walaupun roti tu nampak sedap dengan kaler cokelat macam tu.mak saja yg makan.

tapi bagus juga,waktu tu saya cuma rasa ajal saya akan sampai je.saya jadi budak baik.2 hari doktor ambil darah saya (saya tatau dia nak hirup ke apa ke huhu) 2 botol jugaklah.alhamdulillah,Allah bagi saya kesempatan umur sehingga hari ini 24 tahun sudah saya atas bumi ni.

masa sakit baru nak ingat jadi budak baik.itulah hikmah.masa sakit baru nak jaga makan,baru boleh kurangkan segala makanan yg tak bagus utk badan.bayangkan berat saya sangat ringan sebelum masuk wad.nurse tu lagi mahu saya tambah sedikit sebab dia kata tak seimbang.saya tak leh marah sebab saya cuma percaya saja nurse tu cakap.dia bagi saya makan makanan hospital yg tak sedap takde rasa tu.saya masih ingat saya cuma dapat ikan goreng yg tiada garam,tawar melesih,sedangkan jiran katil saya makan ikan masak kicap.nak saja saya mintak mak tuangkan kicap kat ikan saya.hehehe.abang saya cakap dia sengaja masak makanan hospital tak sedap supaya pesakit balik rumah cepat hahaha.

saya pun tatau kenapa.masa tu saya masih kecil lagi, orang cakap kalau belum baligh kita takde dosa.tapi kesian kat mak abah yang menanggungnya utk saya.saya bertekad waktu itu utk jadi anak yang baik.dan sampai sekarang saya memang anak yang baik utk mak abah.hehehe.terima kasih mak sebab sanggup tunggu saya kat hospital.bila saya sudah besar, saya tak mahu mak sakit2 macam saya.saya mahu mak sihat, abah sihat.saya hanya mahu mak duk elok2 saja.nanti saya bawak mak abah jalan2 travel lagi ok.hehehe


~mak abah sayang saya.saya pun sayang mak abah.sekarang saya rasa nak sayang lagi 'seorang'.saya ada ucapan utk orang yg saya sayang.saya baru belajar semalam (tapi saya ni cepat belajar jadi hari2 saya apply) :

..."ich liebe dich mal zwei"...
:wink:

5 comments:

  1. kamu jgn nakal2 lagi
    nakal nt masuk hosp lg
    tp nkl sy dulu smpai ditgkp pak polisi lg =p


    hidup sememangnya indah..

    ReplyDelete
  2. mal zwei tu mksudnya kali dua, klu kuasa dua tak taw huhu

    ReplyDelete
  3. saya nakal2 pun nakal2 dewasa je..kecik2 sudah insaf..hehehe

    ReplyDelete
  4. huhu apela terbalik
    patut dah besar jd baik

    ReplyDelete
  5. en.charm pun sama gak..;p
    saya nakal dengan kamu saja tau..hehe

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka