Friday, December 18, 2009

Kau yang kusayang

Kau Yang ku Sayang
Dari Dulu
Kini dan Selama-lamanya
Sebelum Kenal Dirimu
Sebelum Jumpa Dirimu
Kau Sering Datang Dalam Mimpiku..

*sedikit petikan lagu "Suatu Penantian" -Dwen

Lokasi: Jalan Dang Wangi
Background music: seperti lagu di atas...(kalau anda pernah tengok drama melayu lakonan Rita Rudaini & Fahrin Ahmad -Kau Yang Kusayang maka itulah lagunya)

Aku melihat dua keluarga sedang berjalan di kaki lima menuju ke arah Sogo mungkin.
Ada perbezaan di situ.

Keluarga 1:
Sepasang suami isteri muda dan seorang anak perempuan kecil.
Si suami berjalan di depan.
Si isteri pada mulanya berjalan di belakang agak jauh tertinggal dengan mengendong anak perempuannya.
Sampai di suatu jalan kecil (lorong kereta keluar dari parking), si isteri berhenti dan menunggu.
Si suami pula sudah jauh ke depan.
Bila menyedari agaknya isteri tak berdekatannya, dia pun menoleh.
Menunggu dan kemudian agak2 dah ok, dah dekat balik dia meneruskan perjalanan.

Aku agak terkilan.
Kenapa ek suami dia tegar biarkan isteri dia dukung anak sorang2.
Sian.Dah la isteri die bawak handbag lagi.Anak lagi.

Patutnya suami dia yang bawak anak tu.
Lelaki kan lagi gagah. 
At least, jalanlah beriringan. If  let say ada apa2 ke kan suami dia ada.
~wah2 kalau dulu masa mula2 bole je jalan berpimpin tgn..huhu..(sekadar imaginasi aku jek hahaha) 


Keluarga 2:
Sepasang suami isteri muda,anak kecil dalam strolley,gadis cun dan emak dorang kot.
Berjalan bersama-sama.
Suami menolak kereta sorong baby dorang.
Isteri menemani.
Mak dan adik perempuan dorang menunggu dan berjalan bersama.

Yang ini aku suka.
Familyman.hehehe.
Baguslah.
~tapi tatau laa kalau ini sekadar lakonan je ..(tak rasanya)

Pasangan 3:
Sepasang couple.
Berjalan berpimpin tangan.
Caring..lalala...
~eh ada ke dalam senarai ni?huhu (ada jugak sebagai pelakon extra nih..hahaha)

... dan apa kaitan semua senario ini dengan lagu kesukaanku itu??
hahaha..aku sekadar suka dengar lagu ni dan aku tetiba dapat ilham tentang senario ini..
(apapun setiap orang mesti ada keluarga impian kan? the family u dream about..hmmm...usahakanlah..lalala...)

(sambung nyanyi lagi..)
Ku Harapkan Semua Ini
Esok Kan Jadi Kenyataan
dan aku Berjanji
Kan ku Bahagiakan Dirimu Selamanya

Kuharapkan Semua Ini
Akan Segera Terjadi
dan Semoga Nanti
Bukan Sekadar Impian Belaka

2 comments:

  1. sebelum kawin punyalah sangap nak pegang-pegang tangan

    dah nikah, hmm jalan tak sekali, laki depan bini sebatu kat belakang

    ReplyDelete
  2. chan,
    tu laa
    aku pun tak faham..
    ada alasan??

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka