Friday, December 4, 2009

senget

Pernahkah anda (selalu rasanya) tiba2 anda dapat text orang tanya macam ni
-"siapa ni ea?"
Sedangkan text tu pun no die takde dlm simpanan hp anda.

Kemudian anda bertanya balik (dengan rasa agak malas & bengang -kenapa laa orang ni sebuk2 je kacau aku nak tido ni??)
- "sape ni?"
Dua-dua pun dok tanya soalan yang sama.

Aku rasa bila ini terjadi, lebih baik laa anda tak payah jawab die (melainkan anda ingin terus berkenalan dengan beliau..huhu).

Ekceli aku rasa aku macam pernah nampak no. tu appear kat screen hp tapi tak ingat bila.
Lepas aku tanya soalan siapa dia then die reply, aku terus malas nak jawab lagi soalan dia.
Aku hanya jawab- " Tak kenal" (padahal aku kenal)
Then die pun bgtau maksud dia bertanya.
Blah laa dulu masa aku mesej die boleh buat boh tak heran jek.
Dah dekat 1 bulan baru nak perasan no tak dikenali (which is no aku) yg pernah mesej die dulu.
Lepas lama gila menyepi.
Out of sudden!??
Apa ni? Nak cari pasal ke?

Rasa meluat (campur ngan pusing kepala sbb tgh ngantuk org kacau pulak) pada si pengirim mesej tu.
Aku rasa die kenal tu no aku.
Sebab sepanjang aku kenal die (plus menurut kawan2 rapatnya) die jenis orang yang dapat je no tel orang terus zass melekat kat kepala.
Tapi semalam die buat2 tak kenal lak.
Kan macam tak logic jek tu.

Memang hebat lakonan sengal die tu.
Aku tau die saja je nak tengok apa reply aku.
Die memang sengaja memunculkan diri utk menyakiti aku lagi.
Aku dh penat nak layan kemunculan yang tak diundang tu.
Kalau saja je nak tengok reaksi aku, aku dah boleh baca.
Dulu pun macam tu gak.
Ape dehal??

I'm sorry.
Maafkan aku sebab bermain emosi di sini.. (hehehe)
Aku cuma bengang dengan spesis macam ni.
Cukup2 laa.Cut it out ok.

~peace no war~

2 comments:

  1. hehehe...hot nih~~ ahaks!! mmg betoL la ngan shout pesbuk aku yg terbaru tu, **macam-macam perangai manusia** apakan daya, kita hidup di bumi yg sama, kena la pandai adapt dgn manusia dan situasi yg terjadi cepat2 dan paling penting.. tak cepat melatah.. (aku sendiri masih belajar untuk sentiasa cOOL utk semua keadaan, tak kira susah atau senang)

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka