Friday, December 18, 2009

tak praktikal [sungguhlah aku tak faham]

Hari cuti umum.
Macam yang aku pernah cakap, hari cuti buat kepala otak aku generate lebih banyak idea sebab ada banyak masa lapang..
So, aku macam bese pergi ke tempat yang bese aku pergi. (nak pergi tempat len pun bukan reti huhu).

Aku ke Mid.
Bercadang untuk beli hadiah Yam, Vico and ada le barang2 lain (kalau ada yang berkenan angkat jek hehehe)

1st time ni pergi mid naik bas seluruhnya.
Sebelum ni aku tau naik train jek, seb baik Azma ajarkan. tq Azma..:)

Ada satu yang aku tak faham laa dengan toilet kat mid ni..
Tak payah laa aku cerita (kalau anda pernah pergi anda tahulah)
Anda rasa macam mana??
Pada aku ia sangat tak sesuai dan tak praktikal.
Aku sangat tak gemar design jamban die.
Macam mana ek aku nak terangkan..huhu...hmm...(thinking)
.........ding dong!!

Masa aku kat surau, ada sekumpulan anak gadis cumel2 cun2 kat belakang aku bercerita.
Lebih kurang begini laa...
"Eh, korang masuk toilet tadi cane?? Memang semua toilet macam tu ek??"
"Ha'a..aku cek semua toilet kat situ pesen gitu..camne aaa..tak reti laa.."
.....huhu...aku sekadar mendengar...
dan mmg betul sebelum tu masa masuk toilet tu aku ada perasankan girl yang sama ngan kawan die..
lepas kawan die masuk, die boleh jerit panggil kawan die..
mungkin die mencari kat mana pili air atau cucur kepala paipnya..(maybe kawan die tunjukkan cara guna)..
the rest is history...

Ok accepted kalau design tu kononnya moden (yeke?)
Entahlah..tapi kebiasaan orang lagi selesa kalau ada cucur paip nye (atau orang jawa panggil toler huhu) atau getah paip ke salur paip ke..
Takdelah menyusahkan macam toilet kat mid tu..(imagine kalau dah tak tahan sangat anda ada pilihan kah??)
Tapi ramai je orang guna toilet tu..

Entahlah aku sekadar beri pandangan..
(tapi aku tetap gak pergi mid sbb ada banyak benda aku boleh dapat kat situ hehe)


~tandas tu tempat yang kotor.jadi mudahkanlah ia supaya orang masuk leh cepat2 keluar.kalau dah 5-10  minit amek masa nak belajar cane nak guna toilet kan dah rugi..pastu banyak pulak setan suka sakan sbb lama sangat kita duk dlm 'rumah' dorang kan..

2 comments:

  1. that's why aku suh ko pegi toilet kat jusco tp ko xnak.. huuhuu

    ReplyDelete
  2. huhu...
    takpelah azma
    aku dh tak thn actually...
    sbnrnya aku lg marah sbb kat surau p'puan takde air..surau laki ada pulak..

    pastu aku tatau cane nak basuh kaki kt toilet yg cam haram tu..nauzubillah...(istighfar rabia)

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka