Wednesday, June 3, 2009

saya, kamu dan dia bukan bagus sangat

ada satu comment dr satu makhluk Tuhan menamakan dirinya sebagai 'poyo'.
memang poyo segala komen dia.

saya berterima kasih kepada en.poyo yang mengikuti blog saya dari saat saya hepi mcm tak ingat dunia sehinggalah saat saya sedih bagai nak mati.
at least there is someone out there who likes to read and follow my story.and sudi beri saya nasehat.thanks anyway ya...

macam saya tulis sebesarnya kat title tu "rasa bagi yang merasa", cukup rasanya untuk orang yang bersekolah dan tahu mengeja untuk faham maksud atau justifikasi blog ni.
maknanya wahai saudara/i poyo, suka hati sayalah nak tulis apa dalam blog ni.
nak comel2 ke, nak suka suki ke, nak hepi2 ke, nak maki ke nak laser ke [walaupun yang ni saya tak suka nak buat]...

saya tak tahulah setan apa dah merasuk saya saat ni.
saya memang tak reti nak kawal marah tapi saya sebagai manusia yang ada hati dan akal, saya tahu untuk bersabar..tapi semua orang pun cakap sabar ada hadnya..so do i ok.

saya mengaku saya jenis ikut sedap je.
ramai yang cakap saya bertindak selalu tak fikir dulu.
bekas 'kawan' saya pernah cakap saya unpredictable.
kaunselor saya yang reti menilik tu pun cakap macam tu.
sebab saya jenis tak reti simpan.
saya tak reti nak hipokrit.
apa saya rasa itu saya cakap.
bila saya tak suka saya tak suka.
bila saya suka saya akan suka.
tapi saya susah nak benci orang.
dan saya tak suka simpan lama2 kalau saya marah orang.
takat tu takat tu jek.
lama2 ia akan hilang sendiri.
sampai saya rasa saya tak pernah marahkan orang tu.
tapi saya cepat rasa bersalah walaupun bila saya fikir ia adalah salah orang lain.
entahlah.
saya bersyukur sebab saya punya segala perasaan tu.
maknanya saya ni manusia.
normal...
bukan heartless..bukan hati kering...
yang kejam...

2 comments:

  1. marah bena nmpk. berapi la ni ye

    ReplyDelete
  2. marahlah weh..
    dah terang2 ayat mengamuk tu..huhu..
    tapi masa marah tu aku duduk so tak de lah marahnya pun..
    ayat saja je tu tak bleh blah..hahaha

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka