Tuesday, October 27, 2009

berlari-larilah dalam kepala ni

saya merasakan suatu transformasi dlm diri.[is it the rite word to interprete the feeling? huhu].

semalam dan hari ini.maknanya minggu ni.saya ada dua perkara nak highlight memandangkan saat ini hanya dua benda ni la yang dok berlegar2 dalam kepala.satu tak serius satu lagi agak serius.

saya memikirkan apakah ia ada kaitan ngan function biology or physiology manusia atau pun secara technical saja memberi effect. [rabia's starting to mess up her mind.ding dong!]

pertamanya,
saya tertanya pada diri sendiri mula2nya.saya ok tak dengan semua ini?dengan apa yang terjadi pada diri ini.saya menjawab, hanya untuk menyedapkan hati: saya ok.dan saya yakin semuanya akan baik2 saja.

tapi saya rasa saya berhak mempertikaikannya.bukan apa.saya rasa saya patut dapat sedikit rasa hormat walaupun orang lain rasa saya tak layak.but as human being, at least.adalah kan.

saya tak tahu nak gambarkan tapi ada sedikit rasa terkilan dok 'menendang2' hati saya yang sebal.mulanya saya rasa saya tak kisah.tapi saya tak tahu kenapa di lewat hari saya rasa mata saya bergenang. saya menangis untuk apa? hmm...then saya rasa saya perlukan seseorang untuk bercerita. [somehow, satu cara saya relief by talking and babling.tak kisahlah si pendengar betul 'dengar' atau sekadar angguk saja

habis sampai situ saja.let time heals everything.

keduanya,
sesuatu yang kita rasa kita tak tahu apa2 dan tak reti nak buat tapi kena buat jugak.mula2 agak sukar menerima dan menyesuai diri.rasa nak lari jek.tapi saya teringat kata2 Adam Nurkasih-"melarikan diri tak selesaikan masalah" [cewah sejak bila jadikan Adam sumber rujukan ni?huhu].

saya ada peluang untuk 'lari' pada mulanya tetapi peluang itu pula yang 'lari' tinggalkan saya.tak apa.saya anggap saja dengan kehilangan peluang itu sebenarnya ia bukan untuk saya atau pun ada peluang lagi baik akan datang.

saya terpujuk lagi.saya buat jugalah apa yang saya tak tahu itu dengan kesungguhan yang berbaki dan sedikit rasa keyakinan bahawa saya boleh buat.dan bos atas saya bagitahu-"nanti bila u dah tahu and biasa buat keje2 ni bila u kat muar nanti u dah boleh buat.bila dengar term2 berkaitan u dah tau and biasa.nnti semua keje ni u dah master.keje ni biasanya yang buat gred 44 tau"..yeke? dan hati saya terpujuk dan ada sedikit semangat.sedikit jek.huhu.

anyway, saya percaya semua ni akan jadi ok.hati saya akan ok.diri saya akan ok.ok!
*[ni tandanya idea saya 'lari' bertempiaran meninggalkan saya kerana saya sedang sibuk buat banyak keje dalam satu masa..huhu..;p]

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka