Wednesday, October 7, 2009

semanis barli Ledang :))

6 Oktober 2009 - berlangsung di KKTM Ledang, seramai 15 PLV, 2 guru Math, 1 Peg.Library, dan 2 pemandu bas MARA, telah mengadakan lawatan kerja ke site. tugasan portfolio untuk membentuk konsep masa depan kolej telah membawa mereka ke sana. semangat mereka berkobar-kobar untuk mewarnai kolej dengan budaya makmur dan beridealogis ke pelosok Serom 4 & 5 termasuklah sekitar jajahan Bukit Gambir dan Caltex depan kolej. hehe.

selaku ahli dilantik unit building maintenance untuk seantero kolej, saya bersama Black, Naima dan Razif mengadakan lawatan ke seluruh sudut di KKTM Ledang. tidak sedikit pun ruang yang terlepas pandang dan terlepas dari kesan tapak kasut kami. memang penat gila (hari ni aru rasa lenguh2nya). saya sempat memberanikan diri memanjat tangki air kolej setinggi 6 tingkat (gayat wei) dengan semangat dlm hati -"peluang kali ni je beb!".memang seronok pengalaman tersebut :))

setelah mencatat barang apa yang patut, kami akhirnya meronda dusun buah di bahagian laman kolej. ada pokok durian,duku,rambutan,pulasan dan yang paling best kami sempat menuai hasil dari pokok limau barli.manis sungguh rasanya (tengok gambar).kelapa sawit di bahagian belakang kolej tak sempat pula kami nak tengok hasilnya.huhu.

kami makan tengah hari di Bukit Gambir dan sempat test drive Grand Livina (pemanduan umpama sedan, ciri seakan mpv). petang lepas siap keje, kak marina menjemput kami ke rumah beliau untuk makan2 dan beraya.rumah beliau sebelah je dengan kolej tu.beliau berkata bahawa beliau menyaksikan saat pecah tanah sehingga bangunan KKTM Ledang dinaikkan.wah, akhirnya beliau akan berkhidmat di KKTM Ledang.bestnya!!!:)

~pengalaman manis ini akan tersimpan kemas di hati kami semua ~


penulis di tangki air 6 tingkat..(semput wei panjat benda alah tu)



beraya di rumah kak marina


di depan dusun



wartawan Ledang, en.rash & en.faizz


bersama hasil limau barli yang manis..(bagus juga kalau dipasarkan ni-pengusaha dusun dirahsiakan)

mat due kelihatan menunjukkan kawasan dusun yang agak bermanfaat pada kolej di kemudian hari kepada naimah..(ye ke due?prospek tinggi ni kan)



rabia sangat gembira :))



nilah dia...3 biji je sempat amek gambar yang lain dah selamat dalam perut..




"saya rasa nak buka kelas usahawan tani memandangkan dusun kolej banyak hasilnya haji"-rabia cuba mengemukakan usul (dalam kepala mengira untung saja hehehe)






perjalanan ke KKTM Ledang.(yam cuba nak inter-frame jugak)




No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka