Thursday, October 29, 2009

jangan begini lagi

kata taufiq -" biah, cuba happy.jadi happy.tak yah ingat benda2 yang sedih"

saya tak sedih kalau benda2 tu tak datang.
saya tak sedih kalau benda2 tu tak menyemak dalam kepala.
saya tak sedih kalau hati saya tak sedih.
saya sedih kenapa hati saya memilih untuk singgah di tempat yang tak buat dia happy pun.
saya sedih kenapa hati saya bukan singgah di tempat yang boleh buat dia happy.

saya tak tahu kenapa.
kenapa hati saya macam ni.

kenapa hati saya mesti mengingati yang sedih2.
oh hati tolonglah jangan buat saya begini.
wajah saya transparent.
jernih.boleh dibaca.
saya tak boleh nak selindung.
macam mana?

kata taufiq -" kalau nak hilangkan perasaan yang kita tak nak, kena ada sesuatu untuk gantikannya dalam hati"

kenapa hati saya masih tak diisi lagi dengan yang baru.
yang baru boleh menyisirkan yang lama.
yang baru boleh mensesarkan yang lama.
yang lama itu menyedihkan.

~semoga hati saya menjadi ceria semula~ ameen...

5 comments:

  1. ada masa kita perlu sedih, tapi kalau setiap masa kita sedih, kita akan patah jiwa.

    aku ingat satu kata-kata, being lost is a choice..

    macam puan liz penah cakap masa kem sekakap dulu, hidup ada pilihan, bukan kebetulan..

    jadi kita boleh memilih untuk hidup gembira, paling tidak berusaha untuk tersenyum =))

    ReplyDelete
  2. ejan: kita sama2 tunggu :)

    azma: aku faham.thanks for always be here for listening me..terharu betul (^_^)

    ReplyDelete
  3. yup setuju... kita kena cari gembira..
    ingat yang best2..

    tiada siapa boleh hiris hati kita jika kita tutup pintu pagarnya

    ReplyDelete
  4. peng,

    tulaa..kuncinya lupa pulak letak kat mana hari tu..hehehehe..tolong carikan..

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka