Saturday, October 10, 2009

pahit akan manis akhirnya

Pahit Akan Manis Akhirnya ~Ukays

Puas aku mencuba
Menepis semua dugaan
Malah ada yang anggap
Aku lupa daratan

Peritnya aku lalui
Kemelut yang panjang
Hingga ke saat ini
Ku tidak ketentuan

Wanita manakah
Sanggup berkongsikan kasih
Walau madu bagiku
Tapi hempedu bagimu

Terkadang harus terima
Suratan dariNya
Tidak salah kalau kasih dibahagi
Seadilnya

(Korus)
Telah… haaa..
Kufikir sedalamnya.. haaa..
Untuk membuat keputusan
Harus aku berterus terang
Jujur dalam perbuatan
Dan… haaa…
Jatuh airmataku… haaa…
Mendengar pengakuan ikhlasmu
Sanggup bersaudarakan dia walau hakikatnya
Hatimu terluka…

(Ulang Korus)

Moga suatu hari sembuhlah luka

(*)
Dan kembali ceria walau hati aku ini
Milik engkau dan dia

(ulang *)


ULASAN PEMILIK KAFE INI:

** lagu ini dinyanyikan oleh Yam ketika bas bergerak.Yam berkaraoke! hahaha.

**semalam saya dengar lagi lagu ni dalam bas Metro ketika balik dari kerja dan otomatik teringat kat Yam yang menyanyikannya ketika balik dari Muar hari tu.

** lagu ni mengisahkan seorang lelaki yang menduakan isterinya or gf dia.dia rasa dia patut menjadi jujur dan beritahu isteri or gf dia tu yg dia ada wanita lain [betulke apa dia rasa tu?]

**persoalannya: dia tak rasa ke dia tu buat dua kali kelukaan ke atas wanita tu.

pertama: dia menduakan perempuan tu

kedua:dia beritahu perempuan tu hakikat yang menyakitkan

seriously pada pendapat saya [mengikut pengalaman]: saya lebih terluka bila tahu lelaki kesayangan saya sudah memiliki wanita lain di hatinya selain saya.itu bermakna tempat saya di hatinya sudah tersesar.ceh.

**dan menurut lagu ini, isteri or gf 1st dia tu siap bagi keizinan [kentalnya wanita tu, kalau saya dah menangis air mata darah kot huhu] dan sentiasa cool sehingga buat lelaki tu menangis pula [padan muka lelaki jahat tu, saja cari pasal test hati wanita kental]..tetapi lelaki jahat tu masih lagi dengan keputusan sedalam2nya dia tu untuk terus memiliki dua2 wanita itu [tamaknya dia].malah dia berharap pulak hubungan ntah apa2 dia tu terus ceria..adoilaa lelaki tu..sanggupnya dia melukai wanita 1st n 2nd tu dgn memadukan mereka..

walaupun wanita tu kata ok tak bermakna hatinya redha..redha dengan pasrah lain..wanita tu mungkin pasrah tapi tidak redha..wallahua'lam...

**semoga payung emas di sorga..ameenn...

~semoga mendapat satu lelaki dan saya adalah satu wanita itu~

3 comments:

  1. hahah..ini la ape yg aku rasa. sakit gile bile tau wujud perempuan lain. dah bincang2 untuk kawin pulak. menggeletar seluruh badan.. kenapa dia tidak rasa bersalah atas apa yg dah terjadi? aku masih menangis.. menyesal yg tiada gunanya. pengorbanan, usaha yg sia-sia. langsung takde makna bagi die, perempuan lain jadi pilihan.. hati hancur luluh!

    ReplyDelete
  2. 'malah dia berharap pulak hubungan ntah apa2 dia tu terus ceria..'

    haha..aku baru perasan ayat nie. apsal macam kena batang tengkok aku nie ruby.. boleh tak aku nak sokong pendapat nie ruby..huhu. sbb tak paham dgn ingatan die pada aku, die wish beday aku hari tu..kalau bakal isteri die tahu die wish beday kat sorg kawan ppuan yg penah rapat ngan die, mst terluka hati gurl tu ruby.. hati aku pun terluka dgn perkataan 'sahabatku' dlm mesej die. masih nak ingatkan aku ni hanya sahabat die ke..hatiku menangis..

    moga masa akan mengubati luka ku ini..

    ReplyDelete
  3. ejan,
    rilek jek.
    aku mmg komen lagu ni.
    sbb kenyataan perempuan tidak seperti lagu ni.
    contoh terdekat adalah ko..huhu..

    ejan,
    jangan bersedih.
    jadilah wanita yang kental dan cool..
    wachaaa!!!

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka