Saturday, January 17, 2009

~gombak-kuala lumpur-pantai dalam-sri damansara~

Gombak, 301 BMI,
~setelah di ‘gula2kan’ (aku suka makan gula2) oleh housemate,aku stay lagi 1 malam.bermakna aku tak jadi ke pantai dalam pada petang tu.aku tak kisah.sebab esok hari jumaat dan meraikan cuti takde air.aku ingin ke HQ menguruskan urusan yang hanya boleh selesai pada hari bekerja saja.dan sejak aku berpindah ke sini aku kira itu adalah peluang baik bak menjumpa harta dan emas di tengah padang pasir saja.lagi pun housemate aku offer untuk pergi bersama jadi apa salahnya kalau aku bergerak dari gombak.masalah air tolak tepi.kami ke masjid taman melawati.tumpang guna air sedikit dan solat maghrib terus.alhamdulillah.aku memang merindukan saat menjadi makmum.usai urusan,kami singgah mengisi perut di kedai nasi ayam hainan.duduk kat rumah layan tv.hai takde kerja nak dibuat.esok kan takde kelas.kerja2 rasanya telah dibereskan.layan drama korea~3 daddy n one mum~cerita yang sangat kiut sebab baby tu memang kiut and daddy dia pun kiut.lagi2 mong ryong yang berlakon.suka2!!tengok pulak gadis melayu tv9~memang cantik maa.husna yang feberet tu kecundang pulak aiseh…

Kuala Lumpur,HQ Jalan Raja Laut
~bila masuk HQ segala urusan rasmi harus didahulukan.naik turun lif je kejenya.hahaha.sebab dah lama tak datang HQ,and sebab dah biasa dengan lif kat BMI yang ada bunyi loceng setiap kali sampai tingkat yang kita nak pergi tu,aku jadi tercari-cari button tutup pintu lif.dan lupa nak keluar sebab bunyi suara perempuan ganti loceng.adoilah.memang kes berat ni.hehe.agak lewat petang jugaklah selesai.
~ting!!!(lampu di atas kepala dah menyala tanda idea best datang laa tu).aku tiba2 rasa macam nak nikmati petang yang bahagia itu dengan menyusuri jalan TAR,singgah di mydin,lewati masjid jamek dan terus ke lrt stesen.aku tak tau nape aku jadi berani berjalan sorang2 di tengah2 kota tu.sebab rabia yang dulu bukan macam ni.entahlah.aku mulai perasan tentang kedewasaan yang bertambah ni.aku jadi yakin pada diri.bukan sebab jalan tu aku sering lalu (route aku pergi balik kerja masa kat HQ dulu),bukan sebab aku gila sangat nak bershopping gaya tak ingat punya,bukan,bukan sebab apa2.aku tiba2 jadi berani,rasa sangat secure pada petang itu utk jalan sorang2 (padahal aku bukanlah berani bila ramainya orang di kawasan macam tu).mungkin sebab aku mulai belajar.aku belajar utk berdikari.aku perasan sejak aku mula bekerja,sejak aku duduk di kg baru,sejak aku belajar naik bas, aku peroleh sesuatu dalam diri.sekarang ni.aku lebih senang mencari dan menunggu bas dengan nombor tertentu dari menumpangi LRT.(walhal dulu aku pernah gagau sampai nak nanges sebab lrt rosak ketika aku baru sampai ke kL.cane aku nak balik ke UM?aku mana tau naik bas.akhirnya aku naik bas juga).aku rasa tu la hikmahnya.alhamdulillah.bukan saja2 Tuhan nak jadikan sesuatu tu kan.kedai pertama yang aku singgah adalah pustaka mukmin.hmmm aku sempat jumpa buku yang pernah aku inginkan dalam online~ “Kebun Mimpi”.Puas hati!kemudian singgah di mydin membelikan aliff sesuatu.esok nak jumpa dia.kesian pula kalau tak bawak apa2 nanti.

Pantai Dalam
~inilah tempatnya.aku sering kunjungi saban minggu kalau tak ada aktiviti di gombak.ataupun ada urusan di KL.selalunya kalau nak balik ke kampong, aku akan transit di sini.dekat dengan UM senang kalau tiba2 nak jumpa balik member lama satu uni dulu.dan aku rasa travel lebih mudah bila di tengah kawasan tumpuan.utk aku yang tak punya transport ni, pengankutan awam mudah didapati kat sini.bekerja membuat aku banyak berjalan,dan banyak mengenal tempat.jauh beza masa aku belajar dulu.yang aku tau buat pusingan dalam UM saja.hehehe.

Sri Damansara

~ sebenarnya ini adalah antara point utama (selain untuk melawat aliff) kenapa aku ke KL pada hujung minggu ni-house warming di rumah seorang teman uni ku.dah dua kali aku ke rumahnya sebelum ni (kiranya ni house warming utk aku kali ke tiga laa ni hehehe).hari tu jugak sesi test drive dijalankan antara Satria neo dan Toyota vios.hahaha.tentulah vios lebih mengkagumkan sebab dia vios (kereta idamanku) dan dia outo (tak payah sakit kaki nak jaga clutch n minyak).
~bukan tu sebenarnya aku nak cerita tapi lebih kepada kisah sorang teman yg turut hadir.ntah kenapa hari tu kitorang macam dah sepakat je nak ‘kenakan’ dia.sebab dah selalu sangat kami kena dengan dia.tak tahu kenapa hari ni dia pulak hadi mangsa dan tiba2 dia merajuk.yang peliknya dia tak mahu join kami ambil gambar walhal dialah orangnya yang beria-ia akan cuba menyelit tiap kali sesi bergambar.huhu.dia benar2 berjauh hati.aku terpfikir apakah aku paling menyakiti hatinya,rasanya teman2 yang lain lagilah pedas me’clorox’ dia kan.maafkanlah aku.kami semua sekadar bergurau je.dan benda2 tu sebenarnya biasa saja pada dia pada kami.takpe tunggu sehari dua ni mesti ada entry baru dalam blog dia tentang hal ni.semoga hatinya sejuk dan tak marahkan kami lagi.susahlah kalau macam ni.nanti sape lagi kami nak sakat kan.huhuhu.

~enjoy dengan life..nikmati ..hargai..jangan lupa menambah nilai diri menjadi yang lebih baik dari sebelumnya..insyaAllah..~

4 comments:

  1. Hyee dearr!! lame dah tggu ur blog to be launched. haha.. akhirnye...
    well, congrats dear. Good JOb. aku skg tak punye nyk mase la nak berblog.. hukhuk... ='(
    nnt de mase kite lepak sesame hekk...

    ReplyDelete
  2. sebenarnya dah lama launch laa..cuma tak ingat add hang..huhu sory2..
    ok..lepak sesama..weekend aku mmg lepak area um pon..hehehe

    ReplyDelete
  3. oii.. olih sbb byk sgt ko tulis tu smpi ak pon mls nk baca.. lgpon xder aku pon citer ko tu.. haha.. so ak cume nk bgtau: slmt menulis beb!!

    ReplyDelete
  4. abd fairul
    saja aku tulis sebab aku nak highlight kebahagiaan travel tu tau..hehehe

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka