Friday, January 23, 2009

obsesi + fanatik

kelmarin (setelah di'bawa berjalan-jalan' ke Giant-dengan aku yang malas2 + penin2 + penat), aku telah (tanpa dipaksa) mengambil keluar suatu novel comel dari rak buku dan kubawa ke kaunter utk pembayaran.rm16.50.aku sekadar mengeluarkan kepingan not rm10 x 2.beres.aku tak mahu lama2 di kedai itu.aku takut aku akan beli satu kedai pulak nanti.aku sangat obses.aku sangat fanatik.dengan buku cerita.dengan penulisan yang luar biasa.dengan susunan idea yang luar alam.



sebuah karya Pingu Toha -"L.U.V.E" membuatkan aku tersenyum dan ketawa sorang2.bukan sebab aku koya.high atau apa.bukan sebab fius putus atau wire short kat mana2.tapi ia suatu rasa.aku suka dengan bahasa dan susunannya.santai.seronok aku mengeja dari bait ke bait.dan ideanya aku sangat kagum.ada ilmu2 dan frasa menarik yang terselit sama.aku sudah membaca sipnosisnya dari emel yang dihantar oleh JS.aku cuma jarang ke kedai buku.sebab aku tak punya masa.sebab 2 bulan lepas aku tak punya gaji lagi.sebab aku tak suka menapak dari satu kedai ke satu kedai atau istilah mudah-shopping.aku akan keluar bila aku rasa aku mahu keluar dan ada list utk aku cari.tapi bila aku dah keluar dan aku pantang bertemu dengan kedai buku.aku teruja bila jumpa MPH,Kinokuniya,Popular,Pustaka Mukmin dan banyak lagi deretan kedai buku kat negara ni.asal aku nampak rak buku je aku akan singgah untuk melihat.menelek.paling kurang membelek.menyimpan angan2 untuk beli bila tiada peruntukan.huhu.tapi asal saja aku mahu aku akan cuba utk dapatkan.mcm cabaran teh tarik pula.hehehe.


~untuk karya ni aku sangat suka.aku sangat gembira.aku puas hati membelinya.terima kasih sebab bagi aku duduk sambil tersenyum dan rasa bahagia membaca.=)

7 comments:

  1. yela tu.. ske belek2.. ske beli.. tapi masa nk baca smpi abis, tu lmbt sket la kot.. ha-ha. lg kalo buku matsaleh.

    ReplyDelete
  2. ops lagi satu: aku xleh post comment siot kt fs blog ko!.. xleh lgsg.. huhu

    ReplyDelete
  3. abd fairul:
    dah update la.siap masukkan entry baru tuk ko drop a comment macam yang ko harapkan..dah try blh je..try lagi..=)

    i love to read my book,my selected only..hehehe..tanya sya2..aku eja tau bukan saja2 'lalu baca'..

    pingu toha:
    thanks..sbb bagi saya senyum masa baca novel kamu..=)

    ReplyDelete
  4. kalo aku, sebulan nk abis.. kalo tgh rajin.. 5 hari minimum

    ReplyDelete
  5. bravo pingu! biler 2nd novel nak keluar ni, pingu?

    ReplyDelete
  6. naz:
    manalah saya tahu..tanyalah en pingu sendiri..

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka