Thursday, January 29, 2009

suffering+nightmare=?

tidak!!!dia sudah datang lagi.satu lagi penderitaan datang dengan suara yang garau dan parau.sangat gempita.apakah ia?aku memang tak mengerti.aku tak dapat melihat ia.aku tak dapat mengagak.tapi aku hanya dapat merasakan ia adalah suatu penderitaan baru.datang mencengkamku.menghimpitku.menyesakkan.inikah yang aku dapat?aku semakin cuak bila bunyi gemuruh bak genderang itu menghampiri.tapi aku sangat pasti ia memang untukku.ia memang akan datang.ia memang akan menyerang!aku kena hadapinya juga.by hook or by crook.

"excuse me, ini adalah assessment.kamu kena juga hadapinya.ini adalah projek terbaru untuk kamu.penilaian individu.jadi bersiap sedialah ya"-dengan selamba si pembawa derita menyampaikan kepadaku.
aku hanya 'tersenyum' tanda aku 'bahagia' dan sangat berterima kasih.dengan ini diistiharkan sesungguhnya benda ini adalah WAJIB tanpa sebarang bantahan.ada faham!


~akhirnya aku akur sekali lagi.aku tunduk.aku menerima segalanya dengan mengharapkan kebaikan di hujung cerita ini.happy ending hopefully.ok!

2 comments:

  1. ak rs ko ni sedang diserang olih tanda2 awal psychosis..

    ReplyDelete
  2. abdfairul:
    banyaklah ko..ini namanya metafora..berlebihan dalam penceritaan..saja mengandaikan dengan kata2 yang sangat dahsyat..huhu

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka